În urmă cu două săptămâni, Comisia de Circulație a Municipiului Iași a decis ca în perioada 21 octombrie 2019 – 1 mai 2020 circulația rutieră pe bulevardul Țuțora, între Podu Roș și bulevardul Primăverii, să fie închisă în vederea executării lucrărilor prevăzute în proiectul cu finanțare europeană „Reabilitarea Infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași”. În perioada menționată accesul pe bulevardul Țuțora urma să fie permis doar pentru autovehiculele de intervenție (poliție, ambulanță, pompieri etc.).
Dată fiind organizarea de șantier și în vederea micșorării impactului asupra traficului auto, în cursul zilei de astăzi, 22 octombrie, conducerea Primăriei Municipiului Iași a decis ca partea carosabilă a bulevardului Țuțora să rămână deschisă circulației rutiere pe sensul de mers dinspre bulevardul Primăverii spre Podu Roș. Tronsonul respectiv va fi închis atunci când constructorii vor interveni și pe această parte a bulevardului.
Proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași” are o valoare totală de 114.359.729,95 lei (aproape 24 milioane de euro) și presupune reabilitarea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare a tramvaielor pe trei tronsoane: Podu Roș – intersecție cu bulevardul Primăverii, Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriță și bulevardul Virgil Săhleanu – intersecție cu bulevardul Metalurgiei – rond Țuțora, precum și achiziționarea a cinci tramvaie.
În cadrul proiectului „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iaşi” vor fi modernizaţi 5.720 de metri liniari de cale simplă de rulare, de-a lungul cărora vor fi amenajate 7 staţii de tramvai şi o staţie intermodală cu o suprafaţă de 120 de metri pătraţi. Conform planului, vor fi refăcute trotuarele pe o suprafaţă de 5.184 metri pătraţi, spaţiile verzi pe o arie de 6.079 metri pătraţi, urmând a fi realizată şi reabilitarea carosabilului pe o distanţă de 325 de metri, dar şi construirea de piste pentru biciclişti pe o lungime de 914 metri, pe bulevardul Țuțora.
Lucrările de infrastructură sunt executate de asocierea firmelelor Conest SA Iaşi – Mari Vila Com SRL Bucureşti în cadrul unui contract de circa 44 de milioane de lei.
Contractul de finanţare europeană prin Programul Operațional Regional – Axa 4.1 a fost semnat pe 30 iulie și are o durată totală de implementare de 36 de luni.
***
Reamintim, totodată, că traseele de tramvai 1 și 13 au fost deviate începând de sâmbătă, 19 octombrie, când vor începe lucrările a rețelei de fir contact aferente căii de rulare a vagoanelor pe bulevardul Țuțora. Așadar, în circulația mijloacelor de transport public au apărut următoarele modificări:
- Tramvaiele de pe traseele 1 și 13 vor circula deviat pe Bulevardul Tudor Vladimirescu astfel:
traseul 1 – Copou – Piața Unirii – Târgu Cucu – Tudor Vladimirescu – Tătărași – Târgu-Cucu – Piața Unirii – Copou;
- traseul 13 – Copou – Piața Unirii – Târgu Cucu – Tătărași – Tudor Vladimirescu – Târgu Cucu – Piața Unirii – Copou.
Autobuzele de pe traseul 29 circulă pe traseul Tomești – Baza 3 – Frigorifer – Bd. Socola – Podu Roș – bd. Socola – bd. Primăverii – Calea Chișinăului – Baza 3 – Tomești.
Autobuzele de pe traseul 5 circulă pe ruta: Dacia – Podul de Piatră – Podu Roș – bd. Socola – bd. Primăverii – Calea Chișinăului – Țuțora – Calea Chișinăului – bd. Primăverii – bd. Socola – Biserica Lipovenească – Dacia.
Numărul de tramvaie de pe traseul 9 a fost suplimentat.
Marius GAVRILESCU