Vagoane, locomotive sau automotoare sunt scoase in aceasta perioada spre valorificare catre persoane fizice sau juridice, de catre Agentia Nationala de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Potrivit evaluarilor facute de expertii ANABI, un automotor porneste dela un pret de 50.000 euro, un tren etajat cu 4 vagoane ajunge la 29.000 euro in timp ce pretul mediu al unui vagon din otel special de 4,40 tone ajunge la 8000 euro.
Calea Ferată din Moldova scoate 98 de locomotive la licitație
Si feroviarii de peste Prut scot la licitatie cateva zeci de locomotive. Calea Ferată din Moldova scoate 98 de locomotive la licitaţie, din cele 220 pe care le are. Locomotivele cu pricina au între 30 și 50 de ani. La CFR Călători și CFR Marfă, majoritatea materialului rulant de tracțiune are vârste de peste 30 de ani, dar sunt menținute în exploatare.
Locomotivele ce vor fi scoase la mezat sunt garate în depozitul stației Unțești, din Ungheni, şi nu au mai fost folosite de mai bine de două decenii. CFM a decis să le vândă deoarece reparaţiile sunt costisitoare. Pavel Dudai, șeful depozitului de la stația Unțești, lucrează de peste 40 de ani în domeniul feroviar. ”Când era marfă, mergeau locomotivele una după alta. La staţiile de sortare, cum ar fi Chişinău, Ungheni, Bălţi, nu încăpeau trenurile cu marfă. Dar a venit situaţia când stau aici în timpul de faţă şi nu mai au de muncă. Le-a expirat şi termenul de exploatare. Lor le trebuie reparaţii capitale sau reparaţii cu ridicarea, acestea sunt reparaţii costisitoare. În afară de asta, motoarele astea de tip vechi consumă mai multă motorină, ulei şi din consecinţele astea tot nu-i rentabil”, a declarat Pavel Dudai.
Locomotivele din depozit au între 30 şi 50 de ani. Cea mai veche este modelul M62 şi a fost construită în 1970 în URSS. Pe vremuri, atingea 100 de km pe oră dacă tracta tren de pasageri și 80 de km pe oră, dacă tracta un marfar. Preţurile de pornire vor fi stabilite de o comisie de evaluare a bunurilor.
Marius GAVRILESCU