In aceasta vara, aproximativ şase kilometri de străzi aferente Splai Bahlui Mal Drept urmează să intre în modernizare în această vară. Este prevăzută reabilitarea carosabilului pe traseul dintre Podul de Piatră şi Pod Sf. Ioan, dar şi refacerea Şoselei Naţionale pe sectorul dintre Podu Roş şi Podul de Piatră. Prin proiect, alături de modernizarea carosabilului vor fi refăcute şi trotuarele, vor fi amenajate piste de biciclişti şi locuri de parcare, reţelele de telecomunicaţii vor fi îngropate şi va fi schimbat mobilierul urban. Cea mai amplă lucrare este crearea unei noi artere rutiere pe malul Bahluiului pe traseul actual al liniei de tramvai dintre Podul de Piatră şi Podu Roş.
În această săptămână au fost deschise ofertele constructorilor înscrişi la licitaţia pentru execuţia modernizărilor tramei stradale. Şapte asocieri de firme au depus documentaţiile necesare participării la licitaţie, valorile propuse fiind foarte apropiate. Estimarea iniţială pentru contractul de lucrări a fost de 44 milioane lei, fără TVA, iar constructorii au venit cu oferte cuprinse între 35,6 milioane lei şi 30,6 milioane lei. Verificarea şi evaluarea documentaţiilor complete se va desfăşura în perioada următoare, cel mai probabil câştigătorul fiind anunţat în următoarele două săptămâni. Responsabilii municipalităţii speră ca, până la finalul acestei luni, să fie semnat contractul de lucrări pentru ca muncitorii să poată demara investiţia.
Proiectul cu finanţare europeană este structurat în cinci sectoare de drum. În vederea descongestionării traficului din intersecţia din Podu Roş, va fi construit un nou sector de stradă pe traseul actualei linii de tramvai până în Podul de Piatră. Calea de rulare va fi înlocuită cu o arteră cu două benzi de circulaţie, vor fi amenajate 94 locuri de parcare şi o alveolă pentru staţia de autobuz. Strada nouă, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, va avea sens unic de circulaţie din sensul giratoriu Podu Roş către Podul de Piatră. În paralel, un alt tronson al proiectului prevede reabilitarea carosabilului de pe Şoseaua Naţională, această arteră fiind prevăzută cu sens unic de intrare în intersecţia Podu Roş. Cel de-al treilea sector de lucru va avea ca obiectiv refacerea tramei stradale şi a trotuarelor pe malul Bahluiului spre Podul Tudor Vladimirescu, de aici, al patrulea tronson continuând modernizarea către Pod Metalurgie. Ultima arteră ce va intra în reabilitare este bulevardul Chimiei până la Pod Sf. Ioan. În total, la finalul proiectului vor fi asfaltate străzi pe o lungime de 6,2 kilometri, vor fi amenajate trotuare şi piste de biciclişti pe o suprafaţă de 29.000 metri pătraţi, vor fi refăcute spaţii verzi pe aproximativ 16.000 metri pătraţi şi vor fi create 213 locuri de parcare. Lucrările trebuie finalizate până la sfârşitul acestui an.