Local

Simulare cu tramvaiul de epoca pentru reintroducerea tramvaielor pe ruta Podu Ros-Nicolina-CUG, dupa 18 ani de la sistare

By Redacția

December 13, 2015

Astazi, 13 decembrie, incepand cu ora 12.00, Primăria Municipiului Iasi si RATP vor organiza o prima simulare a felului în care va fi reluată, dupa 18 ani, circulatia tramvaielor pe calea de rulare modernizată de pe Axa Sud (Podu Ros – Nicolina – CUG). Calatoria, care se va face cu tramvaiul de epoca (n.r. sa fie acesta un apropo sinistru la vechiturile care vor fi introduse pe acest traseu?), va începe de pe peronul de plecare spre CUG, recent amenajat în zona Podu Ros, spre capătul traseului din zona Tehnoplis si retur. Tot în Podu Ros va stationa si un tramvai în care va fi organizată o expoziție de fotografii care surprind trecutul călătoriilor cu tramvaiul pe traseul Podu Roș – CUG, precum și aspectul zonei înainte și după lucrările de modernizare finanțate cu fonduri europene. Tramvaiul, care va avea numărul de rută 9, va face același traseu ca și tramvaiul de epocă și va putea fi utilizat de toți cei doritori. Reamintim faptul ca la Pasajul Nicolina, ultimul obiectiv de investiţii al amplului proiect european Axa Sud situaţia lucrărilor este pe ultima sută de metri. Reţeaua fir contact pentru tramvaie este completă şi, de la finalul săptămânii trecute, a fost pus în funcţiune noul sistem de iluminat public. Totodată, şi cele două rampe dinspre Podu Roş au fost terminate. Pe de altă parte, pe toate lateralele pasajului au fost puse şi noi elemente de parapet, iar deasupra bulevardului Nicolae Iorga au fost amplasate litere cu iluminat ce formează numele pasajului.Proiectul Axa Sud (Podu Roş – CUG) a avut o finanţare totală de aproximativ 74,4 milioane lei, în majoritate acoperită de fonduri nerambursabile. Sub denumirea „Dezvoltare şi reabilitare arteră funcţională Sud”, proiectul a adus în CUG infrastructură de tramvai, acest mijloc de transport fiind suspendat în zonă încă din 1996. A fost astfel montată linie nouă concretizându-se în 8 kilometri cale simplă de tramvai. De asemenea a fost reabilitată reţeaua stradală pe o suprafaţă de 66.000 metri pătraţi, aferentă străzii şi şoselei Nicolina, a fost consolidat şi reabilitat pasajul suprateran şi a fost asfaltat rondul din Podu Roş. În acelaşi timp, au fost modernizate trotuarele pe 30.000 metri pătraţi şi au fost realizate piste de biciclete pe ambele sensuri de mers, din Podu Roş în CUG.