Un fashion week profesionist are o importanta sociala deosebita deoarece se bucura de interesul si atractivitatea globala specifica proiectelor cu organizare multi-disciplinara calificata. Toti cei care au fost in marile capitale ale modei au constat ca un Fashion Week este tratat ca o sarbatoare in comunitatile in care se desfasoara.
Intre 8-10 iunie 2018 orasul Iasi a fost din nou gazda Festivalului Industriilor Creative Kasta Morrely Fashion Week, eveniment ajuns in aceasta vara la editia a VI-a.
Regalul de colectii in premiera prezentate in seara a doua Kasta Morrely Fashion Week 2018 a fost demarat designerul LENA CRIVEANU. Proiectul Lena este o abordare pentru femeia din mediul de afaceri, pentru ca aceasta sa isi pastreze rafinamentul si gratia in orice activitate de business.
A doua zi de festival a continuat cu un moment dedicat celor mici. ANDREEATEX este un atelier pentru copii cu capital 100% romanesc. In prezent toate tinutele vestimentare ANDREEATEX au in spate o echipa de creatie calificata, un atelier de productie cu experienta, pasiune si o continua munca pentru a atinge excelenta.
MINELI a lansat colectia aniversara “10” prin care celebreaza cei 10 ani de activitate in universul pantofilor. Promisiunea pe care o face designerul IONUT GLAVAN ramane neschimbata chiar si dupa 10 ani: reinterpretarea celor mai noi tendinte si celebrarea frumosului in fiecare zi.
BETTY ICE este un brand de inghetata la mare apreciere. BETTY BLUE cu fructe din padurile Bucovinei nu e doar o inghetata delicioasa, e si o muza pentru creatorii de moda. Manechine in standarde au prezentat colectia dedicata partenerului principal Kasta Morrely Fashion Week, BETTY ICE, inspirata de cromatica si textura inghetatei cu fructe de padure la cornet. Balerine si gimnasti campioni mondiali au completat cu maiestrie savoarea vizuala a acestui moment de Teatru de Moda® .
MARIAN ISTRATE Custom Tailoring a debutat pe podiumul Festivalului Industriilor Creative. Firma realizeaza vestimentatie barbateasca made to measure, ce isi doreste sa satisfaca si cele mai exigente si indraznete gusturi. Tinutele colectiei de ceremonie Marian Istrate Custom Tailoring sunt caracterizate de creativitate si versatilitate, oferind un plus de eleganta si rafinanament imaginii fiecarui barbat.
ALEXANDRA CALAFETEANU a prezentat colectia “Hommage a Sissi”. Perioada imperiala si cea moderna s-au intalnit intr-o poveste despre valori autentice, arta, frumusete, iar oaspetii festivalului au fost invitati sa patrunda in lumea fascinanta a imparatesei Elisabeth a Austriei si Regina a Ungariei.
UNIVERSITATEA NATIONALA DE ARTE GEORGE ENESCU DIN IASI a prezentant colectia “Mitologii” compusa din piese vestimentare create de studentii de frunte din anul I si anul II de la Specializarea Moda Design Vestimentar din cadrul Facultatii de Arte Vizuale si Design. Autorii sunt: Irina Biciuev, Alexandra Ungurean, Ioana Dumitras, Geanina Ciobanu, Bianca Rusu, Bianca Marian, Natalia Burlacenco, Teodora Lupu, Paula Cuzic, Iuliana Streba. Acestia s-au aflat la festival sub indrumarea doamnei lector universitar Cristina Hirtescu.
DANI KRISTINE este un brand de moda din Rep. Moldova, dedicat copiilor si mamelor cu stil, ce a prezentat in premiera cea mai recenta colectie. Dani Kristine produce haine si accesorii pentru evenimente de zi cu zi si ocazii festive. O echipa de profesionisti dedicati si pasionati de moda pentru copii colaboreaza la design, productie, distributie si vanzari prin intermediul retelei proprii.
Kasta Morrely Fashion Week a continuat cu un moment in premiera pe podiumul unui festival de moda. Brandul PEGAS a fost creat in 1972 si reinventat in 2012. La 6 ani de la relansarea Pegas, brandul a prezentat o selectie de biciclete pentru nostalgia copiilor de ieri, si pentru bucuria celor de azi. Mobilitatea, eficienta si aspectul se impletesc numai bine in bicicletele Pegas. Adaptarea la nevoile curente este un deziderat, iar colectia de biciclete si vehicule electrice este raspunsul ferm Pegas la cerintele actuale.
A doua seara a editiei a sasea a Festivalului Industriilor Creative s-a incheiat intr-un mod fulminant cu prezentarea designerului CRISTIANA MARIA PURDESCU. In colectia “The Violet Dream”, Cristiana Maria Purdescu, poeta, artist visual si doctor in Arte Plastice si Decorative, reinterpreteaza intr-o maniera moderna elemente clasice preluate din moda anilor 50. Colectia degaja un aer romantic, artistic, rafinat si elegant, gama cromatica fiind restransa la diferite nuante de violet, culoarea anului 2018.
Scopul de promovare a imaginii comunitatii si valorilor ei asumat de proiectul Kasta Morrely Fashion Week este promovarea voluntariatului, cetateniei active si rolului civilizator pe care il au industriile creative.
Aida POPA