Romania Educata doar in mintea Mutului! Rezultate dezastruoase la testele PISA. Majoritatea adolescenților de 15 ani sunt analfabeți funcționali!

0
121

Rezultatele elevilor români de la ultimele teste PISA au fost anunțate. Analiza arată că elevii români au înregistrat scoruri similare cu cele din 2018, chiar mai slabe în ceea ce privește Matematica.
Vești proaste pentru România, potrivit rezultatelor PISA 2022, program de evaluare a competențelor de bază a elevilor de 15 ani, desfășurat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). România se plasează pe penultimul loc în rândul țărilor UE participante la această evaluare, înaintea Bulgariei, iar la nivel general apare pe poziția 45 din totalul de 81 de țări și teritorii.
Rezultatele României se mențin la un nivel semnificativ mai scăzut comparativ cu media țărilor OCDE. Față de PISA 2018, și media OCDE a scăzut: 15 puncte la matematică, 10 puncte la citire, 2 puncte la științe.
Dacă în 2018, România înregistra 428 de puncte la citire, 430 la matematică și 428 la științe, conform rezultatelor pentru PISA 2022, pentru fiecare dintre cele trei evaluări România a obţinut o medie de 428 de puncte, aspect ce o plasează la o distanță de circa 50 de puncte de media OCDE și la circa 100 de puncte în urma liderului european, Estonia.
La nivelul fiecărei evaluări, România ocupă locul 45 la matematică și citire și locul 48 la științe, în rândul celor 80 de țări și teritorii participante.
Potrivit ministrului educației Ligia Deca, România nu a înregistrat pierderi substanțiale în privința performanțelor elevilor. Din păcate, rezultatele PISA 2022 arată că gradul de analfabetism funcțional rămâne ridicat, aspect ce contrazice declarațiile ministrului Deca.
Ştim că rezultatele României la PISA 2022 s-au menţinut la aproximativ acelaşi nivel ca în anul 2018. De exemplu, la matematică, ponderea OCDE a elevilor aflaţi la nivelul 2 sau mai sus de competenţă a scăzut cu şapte puncte procentuale, de la 76% în 2018 la 69% în 2022,în timp ce rezultatele ţării noastre au rămas stabile. Spre deosebire de multe alte state, România nu a înregistrat pierderi semnificative în performanţele elevilor. Aceasta după doi ani de pandemie, doi ani marcaţi de pauze în procesul educaţional clasic. Ceea ce demonstrează că avem un sistem de educaţie rezilient şi că ţara noastră a reuşit, prin ansamblul măsurilor luate, să limiteze efectele pandemiei”, a explicat Ligia Deca.
Aida POPA

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here