Regionala CFR Iasi va primi 100 milioane de euro pentru lucrari de intretinere a caii ferate

0
96

Calea ferată din nord-estul României, pe raza Regionalei Iași, ar urma să primească în următorii patru ani de zile o alocare bugetară de peste 100 milioane de euro pentru reparații.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regionalei CF Iași”. Valoarea totală estimată a contractului de tip acord cadru pe patru ani este cuprinsă între 72.153.000 și 531.046.080 de lei.
Potrivit anunțului, licitația a fost lansată având în vedere faptul că liniile de cale ferată de pe rețeaua feroviară de pe raza Sucursalei Regionale CF Iasi prezintă o stare tehnică care nu permite exploatarea la capacitate maximă a capacității de transport și circulaţia trenurilor în condiţii de fiabilitate, confort şi siguranţă; uzura accentuată la întreg ansamblu de elemente din care este alcătuită calea ferată: şină, traverse, prinderi; trecerile la nivel prezintă degradări care îngreunează trecerea vehiculelor peste cale ferată.
Prin execuția acestor lucrări se realizează înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, având ca rezultat, aducerea liniei în parametrii pentru viteza de circulație de 120 km/oră a trenurilor de călători și a trenurilor de marfă.
Cantitatea maximă a acordului cadru este de 184 km, iar cea minimă de 25 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 51 km, iar cea minimă de 5 km. Acordul-cadru va fi încheiat la nivel Central CFR, iar contractele subsecvente se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate. Valoarea estimată a celui mai mare contract subsecvent este de 147.192.120 de lei fără TVA.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 7 martie 2023, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă pâna pe 7 iulie 2023. (M.G.)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here