Primăria Municipiului Iași a decis ca antreprenorul general al proiectului pe fonduri europene Sistem de management de trafic în municipiul Iași să prezinte public, în timp util, programarea tuturor simulărilor pe care le efectuează în intersecțiile din Iași. ”Ne apropiem de finalizarea proiectului, iar cei care îl implementează vor efectua numeroase simulări în intersecțiile din oraș. Cred că este util și necesar ca șoferii din Iași, ca și alți participanți la trafic, să fie informați din timp cu privire la zonele unde specialiștii vor face simulări în perioada următoare”, a declarat Mihai Chirica, viceprimar cu atribuții de primar.
Pentru perioada 9 – 12 octombrie (inclusiv), au fost programate pentru simulare nu mai puțin de 13 intersecții din oraș, după cum urmează:
1. luni, 9 noiembrie 2015: – intersecția bd. Nicolae Iorga – vest față de intersecția cu bd. Nicolina, breteaua dinspre sediul Regionalei Vamale Iași; – intersecția bd. Nicolae Iorga – est față de intersecția cu bd. Nicolina, bretelele dinspre Piața Nicolina.
2. marți, 10 noiembrie 2015: – intersecțiile bd. Dimitrie Cantemir cu șos. Națională; – bd. Cantemir – splai Bahlui mal stâng; – șos. Păcurari – șos. Rediu; – șos. Nicolina – str. Miroslava; – intersecția str. Păcurari – str. Muntenimii; – intersecția str. Păcurari – str. Petru Poni.
3. noaptea de miercuri, 11 noiembrie, spre joi, 12 noiembrie: – intersecția bd. Ștefan cel Mare – str. I. C. Brătianu; – intersecția bd. Ștefan cel Mare – str. 14 Decembrie 1989; – intersecția bd. Ștefacn cel Mare – str. Horia.
4. Joi, 13 noiembrie 2015: – intersecțiile str. Gării – str. Silvestru – str. Străpungerii Silvestru; – intersecțiile str. Gării – str. Petru Movilă – str. Zugravi; – intersecțiile șos. Arcu – str. Gării – str. Arcu.
Sistemul de management de trafic presupune realizarea unui sistem care să asigure monitorizarea, controlul și optimizarea automată a traficului urban în municipiul Iași prin dotarea intersecțiilor cu sisteme moderne de semnalizare și dirijare, de tip adaptiv, conectate la un sistem centralizat de dirijare a circulației.
Proiectul va contribui şi la ameliorarea aspectului estetic al spaţiului public urban prin montarea îngropată a cablului de comunicare din fibră optică şi dezafectarea cablurilor aeriene existente. Indicatorii corespunzători obiectivelor specifice ale proiectului sunt următorii: • reducerea timpului de călătorie pe principalele axe ale municipiului Iaşi, în ora de vârf, în medie, cu aproximativ 17%, în primul an după finalizarea proiectului; • o clădire reabilitată/modernizată şi pregătită pentru noi activităţi aparţinând infrastructurii urbane în suprafață de 380,60 mp – Centru de comandă și control al traficului, situat în șos. Națională; • 59 echipamente pentru supravegherea condiţiilor în care se desfăşoară circulația auto, dar şi pentru siguranţa populaţiei aparţinâd infrastructurii urbane (camere de supraveghere video); • 1 242 de semafoare noi montate în intersecțiile din oraș; • 1 979 de indicatoare rutiere amplasate în Iaşi; • 72 de automate de dirijare a circulaţiei; • 633 camere detecție.
Antreprenorii proiectului sunt UTI București, în asociere cu Information Business Consulting din Iași. Valoarea totală a proiectului este de 87,9 milioane lei, din care 98% este contribuția Uniunii Europene cu fonduri nerambursabile. Termenul de finalizare a proiectului este sfârșitul anului 2015.