Consiliul Judetean Iasi a recepţionat lucrările de modernizare a DJ 282E din DN 28 (Bălţaţi) – Lungani – Sineşti – Mădârjac – Runc – Poiana de Sus – Ţibana – DJ 248A pe tronsonul Lungani – Sineşti. Această arteră este primul drum judeţean din beton realizat după 1989 în Judeţul Iaşi, aceeaşi soluţie tehnică urmând a fi aplicată în cazul mai multor drumuri incluse în Masterplanul de drumuri judeţene şi comunale, în special în zonele cu versanţi. „Drumul care face legătura între Lungani şi Sineşti are o lungime de aproximativ 7 kilometri, fiind cea mai eficientă lucrare pentru Consiliul Judeţean. Durata de viaţă a acestui tip de drum este de minim 20 de ani. Drumul strategic de la Bogonos, care e realizat din dale de beton, a primit prima intervenţie anul trecut, după 47 de ani de când a fost realizat. De obicei un drum de beton poate costa cu 15% mai mult faţă de unul de asfalt, dar în timp îşi dovedeşte eficienţa pentru că nu mai suntem obligaţi să cheltuim banii judeţului pentru a-l întreţine. În plus, pentru construcţia unui drum de beton se pot folosi materiale numai din România. La drumurile de asfalt un cost foarte mare îl reprezintă bitumul, de fiecare dată acesta fiind importat”, a declarat Cristian Adomnitei, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi. Firma care a realizat lucrările a fost SC Eky-Sam SRL Târgu Frumos, trimisă în judecată de procurorii DNA Iasi pentru fraudarea unor fonduri europene, iar valoarea proiectului de 9,09 milioane lei. „Contractul a fost semnat în 2010. După numai câteva luni de activitate, lucrările au fost sistate din cauza lipsei de finanţare. În 2013 a fost modificată soluția tehnică, în urma căreia am luat decizia ca în loc de straturi de piatră spartă şi asfalt să se toarne beton rutier armat, fiind reluate şi lucrările. A rezultat o economie la contractul de lucrări în sumă de aproape un sfert de milion de lei, iar la termenul de execuție de 3 luni și jumătate”, a declarat Daniel Minciuna, directorul Direcţiei Judeţene de Administrare a Drumurilor şi Podurilor Iaşi.