Consilierii locali au aprobat joi, 31 ianuarie, un proiect de hotărâre care privește planul de acțiuni sau de lucrări de interes local stabilit pentru beneciarii de venit minim garantat pentru anul 2019.
Beneficiarii venitului minim vor fi repartizați la Primăria Municipiului Iași și unitățile din subordine, anume SC Salubris SA, SC Servicii Publice, Direcția de Exploatare a Patrimoniului, plus Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, Curtea de Apel Iași, Tribunalul Iași, Judecătoria Iași, Casa Județeană de Pensii Iași, Direcția de Asistență Socială și unitățile din subordine, organizații neguvernamentale, partenere în programele sociale ale municipalității și alte instituții, pe bază de contract, la solicitarea acestora.
Pentru sumele acordate cu titlu de ajutor social, persoanele majore apte de muncă (persoana singură sau persoanele din familia beneficiară) au obligația de „a presta lunar, la solicitarea primarului, acțiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăși regimul normal de lucru și cu respectarea normelor de securitate și igiena a muncii”
În situația reluării acordării dreptului de ajutor social, după achitarea obligațiilor fiscale față de bugetul de stat, orele aferente acțiunilor și lucrărilor de interes local se vor repartiza proporțional, astfel încât efectuarea lor să fie finalizată în termen de maximum trei luni de la reluarea plății.
În vederea îndeplinirii obligațiilor ce revin autorităților locale pentru întocmirea planului de acțiuni sau lucrări de interes local, Direcția de Asistență Socială înaintează anual un astfel de proiect de hotărâre ce este supus aprobării Consiliu Local al Municipiului Iași.
În prezent, Direcția de Asistență Socială gestionează 603 beneficiari de venit minim garantat pentru anul 2019, din care 367 de adulți. Dintre aceștia, 87 trebuie să efectueze un total de 1.517 ore de muncă în folosul comunității în luna ianuarie.
Marius GAVRILESCU