Prof. dr. Camelia Gavrilă, președintele Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport, continuă proiectul inițiat în beneficiul tinerilor, fiind preocupată de pregătirea, de interesele și aspirațiile acestora, dar și receptivă la dorința lor de formare, de implicare civică și de cunoaștere a universului social și politic. În acest sens activitățile derulate în cadrul programului Școala Politică Iași XXI, ediția a II-a 2018 se diversifică și se îmbogățesc, astfel săptămâna aceasta studenții au avut posibilitatea să cunoască mai bine Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională, instituție ce promovează egalitatea de șanse și creșterea participării la educație, susținerea educației permanente și a unei implicări active a segmentului reprezentat de școală-familie-comunitate, un centru al competenței științifice și al unor demersuri educaționale eficiente, prin care se oferă servicii complexe de terapie psihopedagogică, logopedică sau de orientare școlară.
Vizita de studiu a început cu o prezentare detaliată a centrului, a obiectivelor și activităților instituționale, prezentare susținută cu multă pasiune, dar și siguranță științifică și implicare afectivă de către directorul centrului, prof. Dr. Anca Hardulea. Studenții au avut oportunitatea să cunoască și să înțeleagă modul în care funcționează C.J.R.A.E. Iași, care sunt principalele servicii oferite, și au purtat discuții pe marginea acestora, cu precădere pe tema consilierii psihopedagogice, a terapiei tulburărilor de limbaj; au fost de asemenea interesați de evaluarea și orientarea școlară/profesională, sau de elemente ce țin de formarea inițială și continuă a specialiștilor în domeniu. Exemplele de bune practici, provocările, dar și oportunitățile instituționale au fost completate prin intervențiile doamnelor inspector Gabriela Raus și Aura Țabără , ale coordonatorului Centrului Județean de Asistență Psihopedagogică, profesor Camelia Tamaș, nume de referință în domenii precum psihopedagogia, sociologia, psihologia sau strategiile educaționale specifice învățământului special. Sesiunea de întrebări, dialogurile vii și problematizante au reprezentat punctul culminant al întâlnirii, momentul în care participanții au interferat creativ, având ocazia să prezinte sau să analizeze situații din sistemul preuniversitar, studii de caz, probleme dificile, dar să exploreze și idei, soluții la dilemele și provocarile educației, în contextul vârstelor diferite, al mediilor școlare sau familiale complexe, al raporturilor dintre aspirație, vocație, pe de o parte, și oferta din piața muncii, pe de altă parte. Abordările practice și experiențele concrete nu au lipsit, iar programul a continuat cu întâlniri surpriză pentru participanți: aceaștia au avut ocazia să viziteze spațiile unde au loc programele educaționale și de consiliere oferite de C.J.R.A.E., să descopere rolul practic al consilierului psihopedagogic, al logopedului și chiar să asiste la secvențe de cursuri sau de asistență educațională dedicate elevilor.
„Vizita la C.J.R.A.E. a fost pentru mine șansa de a veni în contact cu o astfel de unitate, despre care nu știam decât puține aspecte concrete. Primirea caldă, deschiderea și dăruirea membrilor centrului, răspunsurile avizate ale doamnei director și ale inspectorilor de specialitate au făcut această vizită plăcută și mai ales productivă, întrucât am avut șansa de a intra în contact direct cu ceea ce înseamnă domeniul consilierii psihopedagogice. Într-adevăr, această vizită a transformat o oglindă într-o fereastră, în spiritul viziunii asumate de specialiștii instituției”, a transmis Ana Crăciun, studentă la Facultatea de Filosofie și Științe Social-Politice, din cadrul Universității Al. I.Cuza.
„Consider că întâlnirea pe care am avut-o cu echipa de la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională a fost una benefică, întrucât a facilitat înțelegerea mecanismului de funcționare, rolul definitoriu în sprijinul psihopedagogic acordat elevilor, cu individualitățile lor diferite și de multe ori contrastante, dar am înțeles și modul în care Centrul interacționează cu celelalte instituții la nivelul județului Iași. Fiind implicat în activități internaționale am observat un element ce merită a fi luat în considerare: dimensiunea europeană în care C.J.R.A.E. este implicat prin proiectele ERASMUS+ ce se adresează părinților și profesorilor”, a transmis Paul Gologan, student la Facultatea de Drept din cadrul U.A.I.C.
„Universul educațional românesc reprezintă o structură complexă formată din instituții diferite, cu scopuri și roluri bine conturate, vizând procesul instructiv-educativ, dar și formarea continuă a profesorilor sau oferirea de servicii educaționale de calitate pentru elevi, copii și tineri aflați în diferite etape pe drumul devenirii lor prin școală, educație și formare profesională. Vizita la CJRAE a însemnat un pas în plus, o experiență de cunoaștere și analiză pentru studenții participanți, pentru a întelege mai bine modul de funcționare a întregului proces educațional. Consilierea psihologică, orientarea în carieră, serviciile de terapie logopedică, strategiile de educație incluzivă, dificultățile învățământului special sunt doar câteva coordonate pe care le-au explorat participanții la acest program de internship. Consider că spiritul și tematica acestui program, alături de experiențele de cunoaștere sunt semnificative pentru studeții ieșeni, reprezintă un pas spre normalitate, care atestă dorința de a forma noi generații de tineri, viitori profesinioniști în diferite domenii, avizați și preocupați de politici sociale diverse, conectați la realitatea contemporană. Iar pentru mine, ca profesor, a fost încă un prilej de a constata valoarea școlii ieșene, a Centrului Județean de Resurse Educaționale, cu un management și specialiști de calitate, coordonați și susținuți de inspectori valoroși și dedicați ”, a ținut să precizeze Camelia Gavrilă, deputat PSD de Iași.
Mai multe informații găsiți pe site-ul www.cameliagavrila.com.