CFR Călători a anunțat că, în perioada Sfintelor Sărbători de Paște, capacitatea de transport va fi adaptată la evoluția şi la dinamica publicului călător. Astfel, patru trenuri Regio și șase InterRegio vor circula suplimentar, iar trenurile pe rutele cele mai solicitate vor fi suplimentate cu vagoane până la capacitatea maximă tehnic disponibilă.
Vor circula suplimentar următoarele trenuri:
9 aprilie
· IR 1832 Cluj Napoca (plecare 09.10) – Iaşi (sosire 18.19)
12 şi 13 aprilie
· R 2071 Piatra Olt (plecare 03.55) – Podu Olt (sosire 09.02)
· R 2072 Râmnicu Vâlcea (plecare 15.32) – Piatra Olt (sosire 17.54), îşi prelungeşte circulaţia de la Podu Olt (plecare 13.20) la Râmnicu Vâlcea (sosire 15.30)
13 aprilie
· trenul IR 1743 Timișoara Nord (plecare 15.48) – Satu Mare (plecare 21.19), își prelungeşte circulația până la Baia Mare (sosire 22.40)
· trenul IR 1736 Cluj Napoca (plecare 06.15) – Teiuş – Sibiu – Râmnicu Vâlcea (sosire 12.45)
· trenul IR 1737 Râmnicu Valcea (plecare 15.15) – Sibiu –Teiuş – Cluj Napoca (sosire 21.49)
· trenul IR 1831 Iaşi (plecare 11.01) – Cluj Napoca (sosire 20.28)
· trenul R 2086 Petroșani (plecare 19.05) – Craiova (sosire 23.11)
· trenul R 2085 Craiova (plecare 14.12) – Filiaşi (plecare 15.14), îşi prelungeşte circulaţia până la Petroşani (sosire 18.30)
13/14 aprilie
· trenul IR 1744 Satu Mare (plecare 01.09) – Timișoara Nord (sosire 06.05), își prelungeşte circulația de la Baia Mare (plecare 23.45) până la Satu Mare (sosire 01.04)
Potrivit CFR Călători, în unele zile libere din perioada 11 – 13 aprilie 2015, când traficul de călători este extrem de redus, o serie de trenuri InterRegio și Regio nu vor circula, modificările fiind anunţate la nivel local în stațiile de plecare/sosire. “Rugăm toți pasagerii să țină cont de acest aspect când își planifică deplasările cu trenul și să consulte, pentru informații actualizate, fie pagina de internet a companiei, fie să telefoneze la biroul de informații din stația de plecare”, arată un comunicat de presă al CFR Călători.
De asemenea, având în vedere cererea mare de bilete din preajma sărbătorilor, pasagerilor li se recomandă să achiziționeze din timp legitimațiile de călătorie, în special pentru trenurile de lung parcurs care au în compunere vagoane de dormit și cușetă.
Va mai amintiti?
Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor: Prejudiciu de 5 milioane de euro… Insa, prejudiciul real se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
“Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
De necrezut , directori plătiţi regeste de stat, garantaţi de privaţi(CLAUDIU DUMITRESCU,DOROBANTU VALENTIN, SECARA VASILE, SZENTES IOSEF, ETC.)
Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private.
Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”
Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana(decedat intre timp), era în relaţii excelente cu DUMITRESCU CLAUDIU , director in Ministerul Transporturilor , cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor.
Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.
Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara.
In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”
PS:
“Când vei constata că, în scopul de a produce, trebuie să obţii aprobarea de la acei care nu produc nimic, când vei observa cum banii se scurg spre cei care nu activează în bunuri, ci în favoruri, când vei înţelege că o mulţime de oameni se îmbogăţesc prin luare de mită şi influenţa lor e mai eficace decât munca lor, că legile nu te protejează contra lor, ci dimpotrivă, ei sunt cei care sunt protejaţi impotriva ta, când vei descoperi că este răsplătită corupţia iar onestitatea devine un sacrificiu de sine, atunci vei putea spune fără teamă de a greşi, că soarta societăţii în care trăieşti, este condamnată”