Dupa majorarea cu 20% a biletelor de calatorie cu trenul, din decembrie, noul mers de tren va veni la pachet și cu transformarea unor trenuri Regio-Expres în Interregio, care însă vor avea o durată de parcurs puțin mai mare decât în prezent
Și pe relațiile București Nord-Suceava și București Nord-Iași durata călătoriei va crește față de cea din prezent. De exemplu, spre Suceava IR 1655 face acum cinci ore și 39 de minute, iar de la jumătatea lunii decembrie durata călătoriei va crește la cinci ore și 45 de minute. Pe relația Iași, IR 1661 parcurge acum întregul traseu în cinci ore și 55 de minute, iar prin noul mers de tren este trasat la cinci ore și 55 de minute. La rândul lui, IR 1665 face acum șase ore și 11 minute, iar după noul grafic va face șase ore și 15 minute.
Și biletul va fi mai scump, dacă vom alege varianta Intercity. Pe M500 va fi introdus trenul Intercity ”Ștefan cel Mare”. IC 551 va pleca din București Nord la ora 17,22 și va ajunge la Suceava după cinci ore și 40 de minute. Perechea sa, IC 552, va pleca din Suceava la ora 5,45 și va sosi la București Nord la 11,30, după cinci ore și 45 de minute. De la aceste trenuri vor exista ramuri spre/dinspre Iași, care se vor desprinde de la Pașcani, IC 562, respectiv IC 552. Distanța Iași-Pașcani va fi parcursă într-o oră.
Cei care vor să călătorească pe relația Iași-Timișoara Nord, cu așa-numitele ”Trenuri ale Foamei”, pe cel mai lung traseu de cale ferată din România, vor avea parte de cateva surprize. Astfel IR 1763 care face acum pe drum 17 ore și 32 de minute, iar după jumătatea lunii decembrie călătoria va dura doar 16 ore și 59 de minute. La IR 1765 durata călătoriei scade de la 17 ore și 12 minute la 16 ore și 42 de minute, iar la IR1833, de la 16 ore și 26 de minute la ”doar” 16 ore și 13 minute. Aceasta diminuare a timpului de calatorie cu o ora, nu va incalzi cu nimic calatorul, in conditiile in care intarzierile destul de frecvente pe aceasta ruta sunt si de 3-4 ore. (M.G.)