Național

Masterplanul de transport a fost modificat. Care sunt autostrazile si drumurile expres ce trebuie finalizate pana in 2020

By Redacția

April 11, 2015

Bucata de autostrada dintre Sibiu si Pitesti a devenit prioritatea de grad zero a Ministerului Transporturilor.

Autoritatile au modificat planul general de transport, la sugestia Comisiei Europene. Iar pe lista scurta a autoritatilor au intrat si tronsoanele Bacau-Pascani, respectiv Brasov – Comarnic – Ploiesti. Reteaua de autostrazi si drumuri expres ar trebui finalizata pana in 2020.

Dupa ce a primit recomandarile Comisiei Europene, Guvernul a refacut strategia in domeniul rutier pentru perioada 2014-2020. Astfel, cei 120 de kilometri ce completeaza coridorul 4 intre Sibiu si Pitesti devin prioritatea numarul unu pentru urmatorii 5 ani.

Sibiu-Pitesti a castigat puncte din partea Comisiei Europene pe considerentul de missing-link – adica o veriga lipsa care face legatura intre doua tronsoane finalizate sau aflate deja in exploatare. In acest caz este vorba de Bucuresti-Pitesti la unul dintre capete, respectiv Sibiu-Deva la celalalt.

In topul constructiilor prioritare aflate momentan in stadiu incipient raman tronsonul dintre Bacau si Pascani si ruta care face legatura cu Republica Moldova: Targu Neamt – Pascani -Iasi – Ungheni.

In ce priveste zona de centru si sud a tarii, rutele care vor avea intaietate vor fi autostrada Brasov-Comarnic-Ploiesti si tronsoanele Sibiu-Brasov, respectiv Pitesti-Craiova.

Autostrada Transilvania ar trebui sa ajunga pana la granita cu Ungaria pana in 2020, pentru ca tronsoanele Nadaselu-Suplacu de Barcau, Suplacu de Barcau-Bors raman pe lista de investitii.

In categoria de drumuri care trebuie realizatate pana in 2020 intra si cateva sosele expres care fac legatura intre Ploiesti si Bacau pe ruta Buzau – Focsani, respectiv o noua legatura intre Tulcea si Constanta. Ultimul drum a capatat prioritate la finantare pentru ca se afla in zona de investitii Delta Dunarii.

Implementarea masterplanului ne costa in total 12.6 miliarde de euro. Pentru acest proiect Romania are la dispozitie si bani europeni: 4.8 miliarde de euro, din fonduri structurale. Restul trebuie dat de stat.

Odata ce masterplanul 2014-2020 primeste girul Comisiei Europene, proiectele considerate prioritare vor avea castig de cauza in fata altor investitii din domeniul rutier.