S-au scurs aproape 8 luni de mandat pentru Mihai Chirica, de la inscaunarea prin vot popular in functia de primar, si mai bine de un an de interimat pana la „titularizarea” pe scaunul de prim burlac al targului, dar treburile urbei se mentin intr-o scartaitoare pana de idei, de proiecte si motoare care sa miste lucrurile, toate suplinite cu promisiuni.
Fondurile europene au intrat la apa, niciun proiect nu se misca, nicio schita nu se aplica, totul e imortalizat la sol. Nasol!
Cu toate astea, primarul a scos recent din maneca, practic din acelasi loc in care a bagat-o recent, in plan politic, mult mediatizatul Plan de Mobilitate Urbana Durabila –document strategic de programare necesar pentru depunerea de finantari pe Axa IV –Polul de dezvoltare Iasi.
„Am avut vizita la ADRNE, unde s-au adunat toti presedintii de consilii judetene de pe regiunea NE alaturi de primarii resedinta de judet si s-a discutat despre posibilitatea accelararii atractiei fondurilor europene, unde suntem subunitari la nivel national, 0, 86, deci suntem pe cota de inghet, sa spunem. Lucrurile nu s-au intamplat intr-un mod rezonabil si incercam sa gasim solutii pentru accelerarea atractiei fondurilor europene, atat la nivel legislativ, cat si la nivel de depunere de proiecte”, a declarat Mihai Chirica, in cadrul primei conferinte de presa de dupa mazilirea din functiile politice.
Potrivit edilului, planul de mobilitate urbana va fi introdus marti spre dezbatere si aprobare in CL, urmand ca atunci cand se va deschide sesiunea de proiecte, sa fie gata toate documentele necesare pentru a fi depuse.
„Din cele aproximativ 58,3 mil euro alocate polului de dezvoltare Iasi, aproximativ 48 mil euro vor fi in proiecte de infrastructura ce vizeaza mobilitatea urbana, modernizarea liniilor de tramvai, piste de biciclete, bike-sharing-ul despre care discutam lunile trecute si, desigur, alte proiecte care vizeaza dezvoltarea Munincipiului Iasi, refacerea de spatii verzi, accese catre monumente istorice si altele”, a precizat Mihai Chirica.
Planul de mobilitate durabila a mai fost prezentat, au fost mai multe sesiuni de dezbatere publica, si s-au in vedere cateva principii sunt cele legate de accesibilitate, dezvoltarea transportului public de calatori, introducerea ideii de smart city, dezvoltarea de locuri de parcare, sistematizarea celor existente, introducerea de evidenta electronica in ceea ce priveste gestiunea parcarilor, posibilitatea de elaborare a unor planuri ce vizeaza interferenta cu Zona Metropolitana Iasi, inclusiv integrarea transportului public de calatori.
Radu SEICARU