Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași și-a însușit cu de la sine putere calitatea de coordinator al dirigenției de șantier la Autostrada A7. Nu contează că Laicu are experiență zero în activitatea specifică de supervizare. Din această nouă calitate, Laicu va smulge de la bugetul statului peste 160.000 euro în cei 3 ani de lucrări. Cumulat cu salariul de la DRDP, Laicu va obține anual un salariu de trantor de lux de peste 125.000 euro. Calitatea de drector al Regionalei de drumuri, nu îi va permite acestuia să se ocupe efectiv de A7, cât și lipsa de calități profesionale. Practic, Oviciu Laicu va face figurație pe scena celui mai mare șantier de infrastructură al Moldovei, doar de dragul banilor, existând un risc real de a pune în pericol acest proiect Printr-un abuz incredibil, pesedistul Ovidiu Mugurel Laicu de la Direcția de Drumuri și Poduri Iași a acaparat opoziție cheie în construirea Autostrăzii Moldovei, pentru un sac de bani plătiți efectiv din bugetul statului. “Ovidiu Laicu a avut aroganța să decidă că el este cel mai în măsură din toată direcția de drumuri să coordoneze dirigenția de șantier la Autostrada A7, așa că s-a numit singur ca inginer rezident senior, practic și-a dat singur decizie pe data de 10 februarie 2023. Altfel spus, Laicu ar trebui să coordoneze echipele de supervizare de pe toată perioada de construcție a autostrăzii Focșani-Bacău. Puțini știu că manevra lui Laicu are scopul de a încasa sporul acordat pentru implicarea în proiectele derulate cu fonduri europene. Având în vedere că respectivul spor poate ajunge până la 75% din salariul de director, Laicu și-a acordat această calitate, în februarie 2023, nu doar în unul, ci în toate cele 3 loturi ale autostrăzii Focșani-Bacău. Este incredibil cum a acționat acesta, abuzând practic de funcția director al DRDP Iași, pentru a obține, fără să facă nimic, sume de ordinul sutelor de mii de lei”, susțin surse din cadrul DRDP Iași. La salariul de trântor de lux, de 72 mii euro/an, se adaugă un capac de 55 mii euro pe an La un calcul simplu, din salariul declarat ca avere în 2022 – adică 362 mii lei, Ovidiu Laicu ar urma să câștige în plus nu mai puțin de 271 mii lei pe an (adică aproape 55 mii euro), asta datorită unui tupeu brut de a se numi singur șef al diriginților de șantier la autostrada A7, obiectiv care ar trebui finalizat până în 2026, adică în 3 ani. Nemulțumirile din interiorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași sunt legate de modul în care au fost aleși inginerii rezidenți și o parte a echipelor acestora, care supraveghează lucrările pe cele trei loturi ale autostrăzii A 7. Cea mai concretă nemulțumire derivă din faptul că cel puțin unul dintre cei trei ingineri rezidenți nu ar avea experiența necesară pentru a ocupa astfel de poziții și că CV-ul nu le-ar permite să gestioneze lucrările din postura de specialist, aici fiind cazul lui Ovidiu Laicu. Mai mult decât atât, cei care nu corespund din punct de vedere al experienței ar fi fost aleși pe cu totul alte criterii, relația cu șeful și apartenența politică, adică la PSD, partid din care provine și directorul Laicu. “Logica arată că, efectiv Laicu nu își dorește această autostradă și vrea să o trântească cât mai are putere la DRDP. Spun că nu va face nimic pentru că Laicu nu cunoaște activitatea specifică de supervizare, întrucât diploma care îi conferă calificarea de diriginte de șantier a fost obținută pe ochi frumoși, adică după niște intervenții pe care le-a făcut la ISC în 2014, așa cum de altfel Laicu s-a lăudat la toată lumea din regionala de la Iași. Acest fapt poate fi ușor verificat, la fel și faptul că Laicu nu a realizat în viața lui dirigenție de șantier, nici nu știe cu ce se mănâncă, iar acum vrea să fie coordonator în 3 contracte de autostradă care se derulează simultan. Atât de mare să fie lăcomia Laicu, încât să se pună singur inginer doar ca să facă niște bani în plus? Există și cunosc în DRDP Iași o mulțime de ingineri cu experiență care abia așteptau să prindă un loc în Consultanțele de la Autostradă, dar pe care Ovidiu Laicu îi ține în mod intenționat deoparte pentru că nu joacă cum vrea el”, mai susțin surse din DRDP. Figurație de dragul cașcavalului, pe scena celui mai mare șantier de infrastructuă al Moldovei Atribuțiile de inginer rezident senior pe care Laicu și le-a dat singur implică activități complexe de coordonare a echipei, pentru care este necesară prezența continuă în cadrul șantierelor unde se derulează lucrările. Având în vedere că este șef peste întreaga Regionala de drumuri, este clar faptul că acesta nu va avea timpul fizic necesar de a se împărți ,în același timp, și la birou și pe cele 3 șantiere de la Focșani și Bacău. Să nu uităm că Laicu este și consilier local al municipiului Iași, calitate de care se folosește de fiecare dată când vrea să plece de la sediul DRDP în timpul programului de lucru, sub pretextul că are diverse ședințe și întruniri. Este clar că activitatea lui Laicu la Autostrada Moldovei va fi doar una pur formală. Practic, acesta va face figurație pe foarte mulți bani (sute de mii de euro) și va pune o marionetă de-a sa să îi țină locul. Între timp, toți șoferii din țară, în special cei din Moldova, își pun speranța în autostrada A7, fără să bănuiască ce pericol de incompetență planează asupra acesteia. Radu SEICARU