Si a fost inca o editie consumata din Targul National de Turism, eveniment anual, petrecut sub aceiasi cupola de la Romexpo. Standul Iasului a fost tapetat, am putea spune, cu roll-up-uri propagandistice, cat sa vada orice turist curios ca scopul prezentei Iasului acolo nu a fost acela de a promova valorile istorice si turistice, ci doar sa raspndeasca zvonul in tara ca Iasul s-a inscris in cursa pentru titlul de capitala culturala europeana. Ca demagogia sa fie maxima, responsabilii Centrului de Promovare Turistica Iasi au tinut sa isi convinga vizitatorii de faptul ca la Iasi mai sunt cativa tei de samanta, tinuti “de flori de tei”, si au insistat sa-i serveasca, dupa un ritual japonez, cu ceai din vestitele flori de tei ce inmiresmau candva Iasul.
“Iasul a beneficiat de un stand deschis. Se putea intra si prin fata si prin partea dreapta. Pe fundal era Palatul Culturii luminat de jos in sus. Pe latura din stanga a standului era Palatul Roznovanu. Multi vizitatori. Peste o mie. Au primit ceai de tei alaturi de numeroase materiale promotionale. Echipa Iasului a stiut sa vorbeasca pe intelesul tuturor. Chiar si la intrebari delicate ori la anumite prejudecati s-a raspuns cu diplomatie. Citeam pe fetele vizitatorilor incantare. Vizitatorii erau indreptati de la standul Miroslavei spre cel al Iasului si invers….Iasul a luat cu siguranta fata Clujului la Targul de Turism al Romaniei. Dar este doar o batalie. Cu inteligenta si o strategie pe masura posibilitatilor sale, Iasul poate deveni Capitala Culturala Europeana în anul 2021. La aceasta editie Iasul a avut argumente. Ceilalti doar ifose”, a declarat Stefan Susai, reprezentantul standului de turism al comunei Miroslava. Reprezentantii Primariei Iasi sustin ca au mai ramas cateva ramurele cu flori de tei, si pentru ceaiul cu bromura cu care intentioneaza sa serveasca “societatea civila” (n.r. pentru a i se apleca de subiect), ce va protesta sambata in Piata Unirii pentru replantarea teilor pe pietonalul Stefan cel Mare.