Ideea că serviciile oferite de Bolt reprezintă o alternativă civilizată la oferta taximetriei clasice nu mai are de multă vreme acoperire în realitate. Tot mai mulți șoferi ai companiilor Bolt sau Uber dau dovadă de lipsă de respect față de pasageri, comportament grosolan, la care se adaugă deseori un confort precar al mașinii și un stil de condus imprudent.
Un episod definitoriu pentru mârlănia care a acaparat serviciile Bolt ni l-a relatat un ieșean care a avut parte de un tratament mizerabil din partea conducătorului autoturismului cu numărul de înmatriculare IS – 05 – DAE, acesta fiind numit în aplicație Gabriel (n.r. șofer care opera în numele firmei Iasi Fleet Restro Rent DRL) și etichetat drept „șofer de top”.
„Îl iau din Alexandru, îi spun că mergem pe Copou cu o oprire cu plată la Mamma Mia, lucru posibil în condițiile în care tarifele sunt predefinite încă de la momentul comenzii. Însă șoferul îmi spune la Mamma Mia că el încasează banii la finalul cursei. Mai mult, întrebat fiind la începutul cursei, dacă plata s-a făcut din cont sau trebuie să îi plătesc cash, acesta îmi răspunde evaziv „Cred că din cont”, fără să aibă bunul simț să se uite pe aplicație și să dea un răspuns concret. În drum a început cu pălăvrăgeală politică, iar la un moment dat și-a pus soția pe speaker și au început să ne împuie urechile cu tot felul de prostii casnice. Pe aplicație scria că e „șofer de top”. La finalul cursei am avut neplăcuta surpriză să văd pe chitanța emisă electronic că individul m-a taxat suplimentar pentru “staționare”, practic pentru timpul pe care și-a permis cu nesimțire să se certe cu clientul care nu a fost de acord cu regulile sale cretine!”, a povestit revoltat clientul Bolt.
Fără îndoială, exemplul de mai sus nu este singular în relațiile pasagerilor cu Bolt.
În vara anului trecut, am relatat despre un alt caz, la fel de elocvent despre comportamentul execrabil al șoferilor acestei companii.
În iulie 2024, un tânăr a solicitat o cursă Bolt din zona Canta până în Valea Lupului. Cursa a fost confirmată, însă clientul s-a trezit cu un mesaj ironic din partea șoferului: “Nu îți e rușine să mergi cu economic în zona asta?”. Evident, cel de la Bolt era nemulțumit de faptul că urma să facă o cursă scurtă, ba chiar și la un tarif mai mic, economic. Adolescentul a încercat să îi explice individului că e încă elev și nu are bani pentru a apela la o categorie superioară a serviciului oferit de Bolt. “Sunt copil și încă nu am salariu ca să pot lua cel mai scump bolt. Îmi cer iertare”, i-a transmis el, iar replica primită din partea șoferului a fost la fel de nesimțită ca și abordarea inițială: “Pune-ți părinții să te însoțească”.
În final, elevul a anulat cursa, lămurit de mârlănia șoferului.
Astfel de situații umilitoare la care sunt supuși clienții care au parte de serviciile Bolt sunt tot mai multe, iar sporirea lor ar trebui să îi determine pe conducătorii companiei să ia măsuri drastice în privința șoferilor certați cu normele civilizației.
Dacă lucrurile vor persista în această direcție total nefavorabilă pasagerilor, dispariția companiei Bolt de pe piața ieșeană nu va fi o surpriză și nu va fi regretată de nimeni.
Radu SEICARU