Lucrările fără sfârșit demarate pe Șoseaua Bucium de către Conest – firma de casă a Primăriei Iași, au adus ieșenii într-o o situație alarmantă. Cu trotuarele distruse și neregulile persistente, mulți locuitori sunt nevoiți să se confrunte zilnic cu un pericol real. Oamenii care se deplasează pe jos sunt obligați să circule pe carosabil, printre mașini, într-un trafic intens, iar riscul unui accident fatal este iminent.
Un locuitor din cartierul Bucium a atras atenția autorităților locale asupra acestui subiect, semnalând starea deplorabilă a trotuarelor și punând în evidență riscurile la care sunt expuși pietonii.
„De la baza podului până la intersecția cu Strada Vișan, lucrările de renovare au fost întrerupte, lăsând zona într-o stare de neutilizare și pericol pentru pietoni”, a declarat acesta într-o plângere adresată Primăriei Municipiului Iași.
În reclamația sa, cetățeanul cere ca autoritățile să ia măsuri urgente pentru finalizarea lucrărilor, pentru a asigura siguranța celor care folosesc zona, în special a copiilor, persoanelor cu dizabilități și a celor care se deplasează cu cărucioare.
Cu o infrastructură disfuncțională, oamenii care se deplasează în scaune cu rotile se confruntă cu imposibilitatea de a circula pe trotuar, iar orice drum poate deveni o provocare periculoasă. Absența rampei de acces și a unor soluții alternative face ca acești cetățeni să fie aproape „invizibili” în fața autorităților.
„Ce se întâmplă acum pe Șoseaua Bucium este inacceptabil. Trotuarele au dispărut complet, iar cei care sunt nevoiți să se deplaseze pe jos trebuie să facă față unei situații extrem de periculoase. Îmi fac mari griji pentru siguranța părinților care merg cu cărucioarele și pentru persoanele în scaune cu rotile care sunt expuse unor accidente grave”, a afirmat un alt locuitor din zonă, subliniind gravitatea problemei.
În fiecare zi, copiii din cartierul Bucium sunt expuși la riscuri serioase, fiind nevoiți să circule pe partea carosabilă, unde traficul este deosebit de intens. Această situație pune în pericol viața celor mai vulnerabili cetățeni ai orașului, iar părinții se simt neputincioși în fața pericolelor ce planează asupra lor.
Mai mult decât atât, chiar și adulții care se deplasează pe jos trebuie să înfrunte un drum plin de obstacole, gropi și pavaje distruse. Pe lângă pericolele evidente, condițiile de trafic fac ca orice deplasare să fie o adevărată provocare. La toate acestea se adaugă și o lipsă de informații clare cu privire la durata lucrărilor și eventualele măsuri de protecție pentru pietoni.
Deși mai multe reclamații au fost trimise către Primărie, iar cetățenii au semnalat gravitatea situației pe rețelele sociale, lucrurile par să nu se miște suficient de repede. Locuitorii cartierului Bucium așteaptă ca autoritățile locale și firma care se ocupă de lucrările de reabilitare să vină cu soluții rapide și eficiente.
„Ce ne spun autoritățile? Că lucrările sunt într-un stadiu avansat, dar la fața locului nu se vede niciun progres. Trotuarele sunt distruse, iar noi, cei care trăim aici, suntem lăsați să ne descurcăm cum putem. Este inadmisibil”, afirmă un alt locuitor al zonei.
Reabilitarea șoselei nu ar trebui să se facă în detrimentul siguranței și confortului locuitorilor, dar modul în care înțeleg cei de la Conest să își organizeze șantierul și etapele de lucru este un afront adus ieșenilor .
Cetățenii din cartierul Bucium fac apel la autorități pentru a rezolva această situație de urgență. Aceștia solicită finalizarea rapidă a lucrărilor de reabilitare a trotuarelor și asigurarea unor soluții temporare de protecție pentru pietoni, până la finalizarea completă a lucrărilor.
„Avem nevoie de o alternativă sigură pentru pietoni, măcar până când trotuarele vor fi refăcute complet. Nu putem aștepta ca un accident să aibă loc pentru ca autoritățile să reacționeze”, subliniază un alt locuitor din zonă.
Poate că șantieriștii de la Conest ar trebui să găsească rapid soluțiile de rezolvare a acestei probleme cu adevărat grave, oferind alternative sigure de deplasare a pietonilor pe durata lucrărilor de reabilitare a zonei.
Marius GAVRILESCU