Un agent economic din Iasi se alatura celorlalti comercianti care au facut din pandemie, in cel mai abject mod, o afacere. In 10 ani de zile de cand este pe piata ieseana, Fabrica de Print, o societate comerciala cu un obiect de activitate foarte profitabil pe piata, nu a fost in stare sa isi angajeze un om care sa suplineasca si rolul de comunicator. In mod premeditat sau pentru ca nimeni nu le-a spus cum sta treaba cu publicitatea ori cu metoda de a comunica un fapt relevant pentru comunitate, in Joia Mare, reprezentantii acestei societati au bombardat mailurile presei locale cu urmatoarea informare:
“Vreau sa va aduc la cunostinta, ca incepand de ieri, Spitalului Clinic de Pneumologie Iasi are un tunel de decontaminare primit prin donatie de la FABRICA DE PRINT. Dispozitivul de decontaminare va oferi o protecție sporită personalului medical care luptă în linia întâi împotriva COVID-19. Împreună sprijinim lupta împotriva COVID 19! Daca considerati ca este de interes aceasta actiune, va rog sa o promovati”, suna informarea respectiva.
La aceasta informare, careia ii lipseau elementele rezonabile specifice comunicarii – in primul rand NU era asumata/semnata, NU cuprindea elementele unei cordialitati necesare unui inceput si unui sfarsit de adresa, etc., expeditorii, in schimb, nu au uitat sa ataseze o poza cu sigla Fabricii de Print, fapt ce in mod normal se intampla doar atunci cand materialul de presa, ceea ce nu este cazul de fata, este unul publicitar. Ori, fabricantii de print, au considerat ca e un moment prielnic sa prosteasca presa, poate prin tunelul donat s-o vedea si vreo luminita care sa le orbeasca vigilenta presarilor si sigla sa scape ca ilustrare pe o biata informare.
Marius GAVRILESCU