Deschidere

FOTO. Neamuri proaste: ciocoii lberali și-au tras studio foto cu marmură de Carrara și portretul Regelui Ferdinand

By Redacția

October 25, 2024

Noii ciocoi liberali acaparează treptat tot ce e spațiu aristocratic pe raza municipiului Iași. Apetența unor neaveniți din PNL Iași pentru poze făcute în decoruri care nu-i reprezintă în nici un fel a devenit tot mai manifestă.

Zilele trecute, o gașcă de proaspăt consilieri județeni, în frunte cu Costel Alexe, președintele CJ, s-au tras în poză în cea mai frumoasă încăpere din monumentalul Palat al Culturii, Sala Voievozilor. Ce caută niște vremelnici aleși politici în Palatul Culturii, asta numai directorul instituției, Andrei Apreotesei, o poate explica. Interioare care respiră cultură și civilizație sunt folosite de liberalii ieșeni ca fiind propria lor sufragerie în care fac fotografii de familie, în grup, câte doi, câte șapte, cât vrea mușchiul tupeului lor.

De altfel, nu e prima dată când oamenii din PNL au poftit la bijuteriile arhitecturale ale Iașului pentru a-și face mendrele cu ele. În luna februarie a acestui an, Cătălin Nicoară, fost vicepreședinte PNL Iași, și-a făcut cununia civilă taman la Palatul Braunstein, de parcă fabuloasa clădire istorică din centrul Iașului ar fi fost holul de la Starea Civilă.

Aroganța unor parveniți politic de a se identifica cu atmosfera unor locuri aristocratice e penibilă și spune totul despre lipsa lor de respect pentru istoria și destinația acestor clădiri, aceea de a găzdui evenimente culturale, și nu sindrofii sau ședințe foto care fac bine la orgoliul de șmecher.

Revenind la Sala Voievozilor, acolo unde consilierii PNL au intrat nedescălțați, redăm doar câteva fraze care îi descriu rafinamentul, așa cum apar pe site-ul Palatului Culturii:

Sala Voievozilor, situată la etaj, este cea mai frumoasă şi monumentală încăpere a palatului, fiind ornamentată distinct de celelalte săli. Numele sălii se datorează unei celebre galerii de portrete ale domnilor Moldovei, pornind de la Decebal, Traian şi Aurelian, trecând apoi la întemeietorii statului medieval şi continuând seria conducătorilor acestui teritoriu până la regele Carol al II-lea. În zona de vest a sălii se află un monumental şemineu de marmură, decorat cu un basorelief care reprezintă un „Arbore istoric”, împodobit cu portretele celor mai însemnaţi domni ai Moldovei, în vârful căruia tronează portretul regelui Ferdinand.

Scările monumentale simetrice sunt construite din marmură de Carrara (…) Marmura este albă, cu o venatură discretă (…) Dalele albe sunt realizate din marmură, cele colorate din stuco-marmură. Arcele în ogivă, specifice stilului neogotic, prezintă numeroase elemente decorative, în stil neobaroc, iar în câmp scuturi heraldice de dimensiuni mari”.

Așadar, marmura de Carrara, portretul regelui Ferdinand, basorelieful cu portretele celor mai însemnați domni ai Moldovei, laolaltă cu niște închipuiți, cu politruci care nu mai încap în banala sală de ședințe, ci caută să adulmece aerul rarefiat al aristocrației, ca niște valeți care se lăfăie în jilțuri în lipsa stăpânilor.

Paul LOVIN