Local

Facilități pentru plata taxelor și impozitelor, prelungite până pe 19 decembrie

By Redacția

December 17, 2024

În baza Hotărârii Consiliului Local (HCL) nr. 322/30.09.2024 privind aplicarea prevederilor OUG nr. 107/4.09.2024 modificată și completată prin OUG nr. 112/23.09.2024, modificată prin HCL nr. 365/16.12.2024, contribuabilii persoane juridice și persoane fizice pot beneficia de o serie de facilități a acăror acordare a fost prelungită de la 25 noiembrie 2024 până la 19 decembrie 2024 inclusiv. Astfel:

Condiția pentru a beneficia de facilitățile menționate este ca persoanele fizice / persoanele juridice să achite și obligațiile bugetare principale, precum și accesoriile aferente acestora, cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie și 19 decembrie 2024 inclusiv, sau până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv.

Prin obligații bugetare principale se înțeleg obligațiile de plată către bugetul local al Municipiului Iași, cum ar fi: impozit / taxă pe clădiri, impozit / taxă pe teren, impozit pe mijloacele de transport, taxe folosință, etc.

Prin accesorii se înțeleg majorările de întârziere, penalitățile, dobânzile, etc. care se datorează pentru neplata la scadență (în termen) a obligațiilor principale.

Precizăm că sumele plătite de contribuabilii persoane fizice/persoane juridice începând cu data de 7 septembrie 2024 pentru achitarea de accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la 31 august 2024, respectiv obligații bugetare principale anulate în procent de 50%, respectiv 25% în cazul persoanelor fizice, conform ordinii de stingere consacrate de lege, se restituie la cerere după realizarea procedurii de anulare.

Procedurile de acordare a facilităților se regăsesc în HCL nr. 322 / 30.09.2024 și în HCL nr. 365 / 16.12.2024, care poate fi descărcată accesând adresa www.primaria-iasi.ro, secțiunea Monitorul Oficial Local -> Hotărâri Adoptate de Consiliul Local al Municipiului Iași -> Monitorul Oficial -> 2024.

Pentru informații suplimentare vă rugăm să luați legătura cu organul fiscal, care poate fi contactat:

Orice cereri sau documente pot fi depuse la organul fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanță: fax (0232.410.266) sau e-mail (impozite.taxepf@primaria-iasi.ro în cazul persoanelor fizice, respectiv impozite.taxepj@primaria-iasi.ro în cazul persoanelor juridice).

Programul de lucru al organului fiscal este zilnic între orele 8:30 și 16:30, cu excepția zilei de joi când programul este în intervalul orar 8:30 – 18:30.

Marius GAVRILESCU