Dumitru Anchidin, prin societatea feroviara Ferotrafic TFI, introduce primele trenuri Intercity private spre și dinspre Iași

0
85

De la data de 15 decembrie, când intră în vigoare Mersul Trenurilor 2024-2025, vor începe să circule primele trenuri Intercity private pe rețeaua feroviară din România. Ele vor fi operate de societatea ieșeană Ferotrafic TFI, deținuta de Dumitru Anchidin. Este vorba de două perechi de trenuri pe relația București Nord-Suceava și retur, două perechi pe București Nord-Iași și retur și una pe Suceava-Mangalia și retur.
Trenurile din București spre Suceava vor pleca la 7,35 (11751) și la 17,10 (11753) și vor face ca timp o cursa de cinci ore și 20 de minute, respectiv cinci ore și 29 de minute.Durata redusă a călătoriei (mai mică decât cea a trenurilor Intercity ale operatorului feroviar de stat) a fost obținută ca urmare a numărului mic de opriri pe traseu: Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani. La întoarcere, din Suceava trenurile vor pleca la 7,08 (11752) și la 14,44 (11754), iar durata călătoriei va fi de cinci ore și 39 de minute, respectiv cinci ore și 37 de minute, potrivit clubferoviar.ro
Pe relația București Nord-Iași, trenurile vor pleca din Gara de Nord la 7,22 (11761) și 16,28 (11762), iar durata călătoriei va fi de cinci ore și 27 de minute, respectiv cinci ore și 33 de minute. Și în acest caz numărul de opriri pe traseu va fi mic: Buzău, Focșani, Bârlad, Vaslui și Nicolina.
În sens invers, trenurile vor pleca din Iași la 6,00 (11762) și 15,47 (11764), iar timpii de parcurs vor fi de cinci ore și 42 de minute, respectiv cinci ore și 43 de minute.
Trenurile Iași-București Nord și retur și Suceava-Mangalia și retur vor fi operate cu automotoare diesel IC3, iar cele Suceava-București Nord și retur cu rame electrice CFL 2000 importate din Luxemburg. Atât ramele, cât și automotoarele au fiecare o capacitate de 160 de locuri, iar ele pot fi cuplate, în funcție de cererea de transport – maximum trei în cazul ramelor IC3 și maximum cinci în ce privește ramele electrice. La bordul lor vor fi montate automate de vânzare a șandviciurilor și a băuturilor de genul celor din aeroporturi.
Marius GAVRILESCU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here