„Zilele trecute, s-au împlinit doi ani de când PNL Iași a preluat puterea pe plan local. Au primarul municipiului, președintele Consiliului Județean, o majoritate de strânsură în Consiliul Local și una confortabilă la județ. Rezultatele concrete ale garniturii liberale sunt, însă, apă de ploaie. Investițiile publice au lipsit cu desăvârșire, calitatea vieții din orașele și comunele județului nu s-a îmbunătățit deloc. PNL a livrat incompetență și nepăsare. Singurele momente în care despre Iași s-a auzit pe plan național au fost cele în care procurorii antimafia și anticorupție au descins la palatele administrative, la Primărie și Consiliul Județean. Scurt bilanț de doi ani al guvernării locale PNL: – 0 (zero) eficiență în reducerea poluării. Statisticile din ultimii ani au plasat municipiul Iași într-un nedorit top 3 național al celor mai poluate orașe. Administrația locală n-a făcut absolut nimic pentru a îmbunătăți calitatea aerului în Iași. Singurul rezultat palpabil este că, în cel mai aglomerat nod rutier al orașului, stația de monitorizare a fost scoasă din funcțiune; – 0 (zero) măsuri pentru descongestionarea traficului auto. La Iași se circulă din ce în ce mai prost. Și pe jos, și cu bicicleta și cu mașina personală. În ultima perioadă, Primăria nu a construit niciun pasaj rutier sub sau suprateran, nu a refăcut nicio intersecție aglomerată, nu a realizat niciun metru de piste pentru biciclete. Toate au rămas la stadiul de machete, deci de promisiuni neonorate. Gogoși electorale umflate; – 0 (zero) rezultate în realizarea unui transport public modern care să includă municipiul Iași și comunele satelit, aproape 500.000 de oameni. Primarul și șeful CJ au înființat o asociație metropolitană de transport public la conducerea căreia au pus, evident, un penelist. În aproape un an de activitate, asociația nu a produs nimic. Liberalul-șef a desenat pe hârtie câteva trasee și a promis marea cu sarea. Și, normal, și-a încasat salariul de 2.000 de euro net lunar. Cu chiu, cu vai, Primăria a adus pentru Compania de Transport câteva zeci de tramvaie și autobuze electrice. Dar, oricum, meritul acestor achiziții aparține Guvernului prin intermediul căruia au fost organizate licitații naționale; – 0 (zero) investiții publice de anvergură. Municipiul Iași este cel mai mare oraș ca populație, după Capitală, în timp ce județul este primul din țară care a depășit 1 milion de locuitori. Și, totuși, Iașul NU are: nici stadion modern, nici sală polivalentă de secol XXI, nici bazin olimpic de înot, nici șosea de centură; În aceste condiții, investițiile private, generatoare de locuri de muncă bine plătite, sunt și ele pe sponci. Iașul pierde teren cu fiecare zi, oportunități extraordinare fiind irosite cu inconștiență de fruntașii liberali. Acesta este adevărul gol-goluț și nu rapoartele măsluite cu care au aniversat ei cei doi ani de mandat.” – senatorul Maricel Popa, președintele PSD Iași.