Anchete

Conflicte intre patronul unei cunoscute spalatorii din Iasi si clienti. 15 mii de clienti pe an, deserviti de o duba si doi angajati

By Redacția

April 12, 2019

Tot mai multi patroni din Iasi isi desfasoara afacerile la cote de avarie, cu logistica minora si personal insuficient in raport cu volumul de comenzi, de aici si gradul mare de nemultumiri si reclamatii depuse la OPC sau in social media. Un astfel de caz al unui afacerist care nu poate refuza clientul, in faza e contractare, chiar daca posibilitatile lui sunt mult mai limitate decat cererea venita din piata, este si cel al lui Eduard Craescu, administratorul Spalatoriei de covoare Ambiental din zona pasajului Ncolina. Pe adresa acestei spalatorii au existat in ultimul an de functionare mai multe reclamatii din partea clientilor nemultumiti atat de somatiile angajatilor, de reactia uneori licentioasa a patronului, cat si de  programul de lucru.

„Pe data de 30 martie am sunat la Spalatoria de Covoare Ambiental, unde, o doamna foarte amabila, mi-a spus ca poate sa trimita sa fie ridicate covoare pe data de 3 aprilie. Rugamintea mea a fost ca ridicarea si livrarea lor sa se faca dupa ora 17.30, deoarece pana la acea ora nu era nimeni acasa. Doamna respectiva a spus ca nu este nicio problema, deoarece livrarile, oricum, se fac dupa-amiaza, pana in ora 18.00.

Pe 3 aprilie 2019, dupa ora 18, au fost luate covoarele, iar pe data de 10 aprilie am fost sunata de sofer si instiintata ca in intervalul 14.30-15.30 vor fi livrate covoarele. Am revenit cu telefon pentru a il ruga sa le livreze dupa ora 17.30, cum a  fost stabilit initial, dar nu a mai raspuns la telefon. Prin urmare, am sunat la numarul de telefon de pe site, in speranta ca dau peste aceeasi doamna draguta, dar, surpriza, a raspuns un domn care m-a tratat foarte urat. Imi repeta in continuu ca nu poate sa livreze covoarele la ora 17.30 deoarece ei termina programul la ora 18.00.(!!!!). Apoi, ca el a emis deja bon fiscal(ma intreb ce ar fi facut daca ar fi avut un control pana ar fi venit soferul cu banii de la mine) si ca nu poate sub nicio forma sa livreze cand doresc eu. L-am rugat sa gasim o solutie si sa inteleaga ca nu e nimeni acasa pana in ora 17.30. Intr-un final, dupa un schimb de replici in care imi punea tot felul de vorbe in gura, a acceptat sa livreze covoarele la ora 17.30.

La ora 16.48 am fost sunata de sofer si anuntata ca ajung cu covoare in maxim 20 minute. Mentionez ca la discutia telefonica asistase si soferul si stia de ora 17.30. Am reluat povestea si i-am zis ca la 17.30 cel tarziu voi fi acasa. Foarte revoltat, unul dintre soferi, mi-a spus ca nu sta nicio secunda in plus si, daca la 17.30 fix nu raspund la telefon, ei pleaca cu covoarele.

Nu am cerut nicio favoare speciala, rugamintea mea era doar sa nu fie livrate pana in ora 17.30 deoarece nu era nimeni acasa. Pe site-ul lor scrie clar ca au program pana la ora 18.00 si nu face nicio mentiune legata de livrarea pana la alta ora”, ne-a declarat ieseanca Maria Frunza.

Angajati recalcitranti, comenzi imense si program de bugetar

Intr-adevar, una scrie pe site si alta e situatia in realitate.

„Recepționăm sau preluăm comenzile dumneavoastră și facem livrări de Luni până Vineri între orele 09:00 – 18:00. Sambata 10:00-14:00 preluam covoarele dumneavoastra la sediul nostru. Va multumim si va garantam servicii la cele mai inalte standarde”, suna caligul depe pagina de prezentare a firmei. In realitate…

 „Programul nostru este de la 9 pana la 18, doar in cursul saptamanii. In weekend nu lucram. Sambata si duminica nu lucram pentru ca trebuie sa ii chem pe oameni, sa ii platesc la jumate…E o legislatie ciudata si nu se justifica sa chem oamenii in weekend.pentru ca clientii nu vor sa spele covoare atunci. Eu am o duba cu doi oameni, un sofer si un manipulant care trebuie sa mearga  in fiecare zi prin tot orasul, din Bucium pana in Valea Lupului.Am cate 20 de comenzi intr-o zi si dam de fel si fel de oameni.Am doua masini, dar una o tin degeaba, ca si rezerva. Nu e problema ca livrarile le fac doar cu o masina, ci oamenii care ma incurca.Din cauza clientilor, noi nu putem face niste programari de bun simt, cu o toleanta acolo.Eu am oameni politicosi dar probabil, la un moment dat, le mai sare tandara. Intr-un an de zile am ajuns sa am in jur de 15-16 mii de clienti. Dintre acestia, au fost si clienti nemultumiri care au reclamat si la OPC”, ne-a declarat Eduard Carescu, patronul spalatorieide covoare.

Eduard Craescu, administratorul SC Clean Concept Ambiental SRL, firma cu 0 angajati care se ocupa de spalatorie, a lucrat in Londra din 2001 si pana in 2017, atunci cand a revenit defintiv in Iasi si a deschis spalatoria de care facem vorbire in articol. 16 ani a fost, se pare, un timp prea mic pentru a-si insusi deschiderea spre client si apoi cate profitul imediat. Cu o atitudine ingaduitoare fata de tandara care le sare angajatilor in fata clientilor, cu un program de bugetar si cu o singura masina activa care sa deserveasca 16 mii de clienti pe an, mai ales in prag de sarbatori, atunci cand comenzile curg, cei care pierd sunt doar clientii.

Radu SEICARU