Primăria Iași derulează un program de investiţii publice în zona Bucium, fapt care duce deja la blocaje în traficul rutier. Pentru modernizarea şoselei Bucium municipalitatea va cheltui 22 milioane de lei, alţi 7,33 milioane de lei se vor cheltui pentru modernizarea sistemului de iluminat din această zonă, iar pentru consolidarea şi modernizarea pasajului Socola se vor aloca 42 milioane de lei. Lucrarile vor fi efectuate de Conest, firma de casa a primariei. “Etapizarea lucrărilor pe timpul nopții acolo unde tehnologic este posibil și va fi posibil pentru Șoseaua Bucium, pentru că toate lucrările din afara carosabilului le vom face ziua și toate lucrările din carosabil le vom face noaptea. Încercarea de a găsi căi de circulație alternative pentru lucrările de pe Pasajul Bucium-Socola, cum o numim, astfel încât circulația la sol să se petreacă prin traversarea căii ferate în acord cu CFR Infrastructură, astfel încât să putem ieși către Bucium, către strada Bucium și către strada cronicar Mustea și desigur, încercarea de a corela și lucrările constructorului pe acest pasaj, astfel încât întreruperile să fie minimale“, a spus primarul Mihai Chirica. Cea mai importantă deviere luată în calcul odata cu inceperea lucrarilor la pasajul Bucium este crearea unei „străzi” la sol care să lege capătul pasajului dinspre oraş cu strada Trei Fântâni (aşa-numitul „Drum al Hoţilor”). Practic, cei care vin dinspre Podu-Roş vor merge prin dreapta pasarelei, vor trece pe sub pasaj spre Gara Socola şi vor traversa liniile – dintre care cele nefolosite vor fi demontate. Cei care vin dinspre Bucium vor intra pe strada Trei Fântâni, unde, la aproximativ 200 m de intersecţia cu şoseaua Bucium, va fi amenajat un sens giratoriu. Acolo este capătul unui drum de acces la Gara Socola, drum puţin circulat şi care din acest motiv abia are 4 metri lăţime. Va fi extins la 7 metri şi va traversa liniile pe lângă pasajul aerian. Dar maşinile care merg spre oraş nu vor intra sub pasaj, ca şi celelalte din sens invers, ci vor merge drept, ieşind în strada Mihail Sturza. Marius GAVRILESCU