Național

CNIR a lansat licitația de supervizare a lucrărilor la cel mai lung lot din Autostrada A8, cu o prevedere bugetara de 15 milioane euro

By Redacția

January 15, 2025

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a lansat licitația pentru supervizarea lucrărilor la lotul Ditrău – Grințieș (38 km), cel mai lung din cadrul A8 Târgu Neamț – Târgu Mureș. Anunțul privind supervizarea lucrărilor a fost publicat la mai puțin de o lună de când a fost depusă și singura ofertă pentru construcția acestui lot, respectiv din partea firmelor lui Dorinel Umbrărescu și a partenerului bosniac al acestuia, cu care lucrează la “tunelurile pentru urși” de pe A1 Margina – Holdea.

Valoarea estimată a contractului pentru servicii de supervizare este cuprinsă între 64,2 milioane de lei și 75,8 milioane de lei, potrivit datelor din SEAP. Durata contractului va fi de 118 luni (aproape 10 ani) și va include: 14 luni etapa de proiectare, 40 de luni durata de execuție și 60 de luni perioada de garanție. Sunt prevăzute astfel serivicii de supervizare și în perioada de garanție a lucrărilor, când supervizorul va trebui să lucreze pe teren, dar și să fie prezent în mod regulat în București pentru a participa la întâlniri și pentru a asigura legătura cu conducerea CNIR și în special cu Direcția Investiții din cadrul CNIR SA.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 17 februarie 2025.

Pe 19 decembrie, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) anunța că fusese depusă o ofertă de la un constructor din România pentru contractul de aproximativ 6,4 miliarde lei privind proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău – Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii Unirii A8. Mai exact, oferta fusese depusă de către asocierea SA&PE Construct (Leader România) – Tehnostrade SRL – Euro Asfalt D.O.O – Spedition UMB, preciza CNIR.

Durata de proiectare și execuție a lotului cu o lungime de 38 kilometri, care se desfășoară în județele Harghita și Neamț este de 54 de luni (14 luni proiectare și 40 luni pentru execuție). Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări, potrivit CNIR.

Lungimea totală a tunelurilor și a viaductelor (21 km) reprezintă 57 % din lungimea întregului lot : 19 tuneluri si 63 de poduri și viaducte. Pe traseul lotului 2A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în jud. Harghita), iar la Est, în județul Neamț, conexiune cu Lotul 2 B Grințieș -Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcționarea independentă a acestui lot.

Finanțarea lucrărilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 și de la Bugetul de Stat.

Marius GAVRILESCU