Clienții Delgaz Grid la care echipele operaționale nu au avut acces pentru citirea sau înlocuirea contoarelor de electricitate/gaze naturale pot programa o nouă dată online

0
88

Soluția digitală ce permite programarea online a fost dezvoltată și implementată pe portalul delgaz.ro.

Delgaz Grid derulează o campanie de înștiințare a clienților la care echipele specializate ale companiei nu au avut acces pentru citirea sau înlocuirea contoarelor de energie electrică și gaze naturale. Pentru a veni în sprijinul acestora, compania a dezvoltat un canal digital, dedicat pe portalul delgaz.ro,  unde aceștia pot să își facă programarea pentru efectuarea acestor operațiuni.

Astfel, clienții au posibilitatea să efectueze rapid și ușor o programare în funcție de propria disponibilitate, în intervalul de timp propus de companie, în acord cu programul de lucru al echipelor Delgaz Grid.

Operațiuniunile de citire stau la baza emiterii facturii clienților și îi asigură că vor plăti exact cantitatea de energie electrică/ gaze naturale pe care o consumă, în lipsa acestor citiri, facturarea fiind făcută în baza unor estimări. În plus, operațiunile de citire/ înlocuire a contoarelor la anumite intervale de timp sunt obligatorii, potrivit legislației în vigoare.

Lansarea noului canal de interactiune cu clienții este un pas important în strategia noastră de transformare digitală și permite accesul facil al acestora pentru efectuarea unei programări în vederea citirii sau înlocuirii contorului. Sincronizăm programările preluate de la clienți cu disponibilitatea echipelor tehnice din teren și astfel ne asigurăm că acționăm proactiv în relația cu clienții și îmbunătățim calitatea serviciilor noastre, declară Anca Evoiu, director general adjunct al Delgaz Grid.

 Clienții care nu au acces la canalele digitale puse la dispoziție pot utiliza celelalte canale de comunicare directă (telefon, e-mail), unde angajații companiei Delgaz Grid  accesează modulul de pe portal și le oferă suport, înregistrând programarea, în funcție de preferințele lor si programul echipelor operationale. Aceste date, e-mail și numere de telefon, sunt specifice fiecărei activități și sunt disponibile în notificările pe care clienții le primesc din partea companiei.

Citirea/Înlocuirea contorului de energie electrică:

Conform Ordinului ANRE nr. 235/2019, citirea contorului se face în mod obligatoriu, în teren, de către companiile de distribuție a energiei electrice o dată la 6 luni, pentru dispozitivele citite manual. Pentru dispozitivele citite la distanță, conform Ordinului ANRE nr. 177/2018, citirea contorului se face în mod obligatoriu de către companiile de distribuție a energiei electrice lunar.

 Potrivit legislației în vigoare, înlocuirea contorului se face în mod obligatoriu de către companiile de distribuție a energiei electrice o dată la 10 ani.

Citirea/Înlocuirea contorului de gaze naturale:

Conform Ordinului ANRE nr. 78/2020, citirea contorului se face în mod obligatoriu, în teren, de către companiile de distribuție a gazelor naturale o dată la 3 luni, pentru dispozitivele citite manual. Pentru dispozitivele citite la distanță, conform Ordinului ANRE nr. 42/2012,  citirea contorului se face în mod obligatoriu de către companiile de distribuție a gazelor naturale lunar.

Potrivit legislației în vigoare, înlocuirea contorului se face în mod obligatoriu de către companiile de distribuție a gazelor naturale o dată la 8 ani.

Marius GAVRILESCU

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here