Inspectoratul Școlar Județean a anunțat că în anul școlar 2018 – 2019 vor fi înființate cinci clase de învățământ dual liceal. Anunțul a fost făcut în cadrul ședinței Comitetului Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social și vine ca urmare a solicitărilor formulate de către agenții economici din Iași și a eforturilor reprezentanților municipalității.
Astfel, la Colegiul Tehnic „Mihail Sturdza” ar urma să fie înființate trei clase, în total urmând a fi școlarizați 85 de elevi. Aceste clase ar urma să acopere solicitările SC Chambon SRL Iași și SC Next Construct SRL Iași. Cele două firme au nevoie de personal ca dulgher – tâmplar – parchetar, fierar betonist – montator prefabricate, zugrav, ipsosar, vopsitor, tapetar, zidar – pietrar – tencuitor, lăcătuș construcții metalice și utilaj tehnologic și operator la mașini cu comandă numerică. La Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” se va înființa o clasă care va școlariza elevi pentru a deveni dulgher – tâmplar – parchetar și fierar betonist – montator prefabricare. Decizia vine în urma solicitării SC Next Construct SRL Iași. Și la Colegiul Tehnic de Transporturi și Construcții Iași va fi înființată o nouă clasă datorită faptului că există solicitări ferme din partea SC Apolodor 2003 SRL pentru 12 elevi (6 pentru profilul dulgher – tâmplar – parchetar și 6 pentru fierar betonist – montator prefabricate). Conducerea școlii va încerca să atragă și alți agenți economici, pentru a putea constitui o clasă de învățământ în sistem dual (care se organizează numai la cererea agenţilor economici).
Conform Metodologiei de organizare și funcționare a învățământului dual, prin Contractul de parteneriat menționat între municipalitate, unitățile de învățământ și operatorii economici, Primăria va avea următoarele obligații:
- a) asigurarea cheltuielilor necesare pentru funcţionarea în bune condiţii a întregului proces de educaţie şi formare profesională derulat în unitatea de învăţământ, în conformitate cu atribuţiile care îi revin în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
- b) identificarea şi planificarea, în colaborare cu unitatea şcolară şi operatorii economici parteneri de practică, a lucrărilor de întreţinere, reparaţii capitale, consolidări şi a obiectivelor de investiţii necesare pentru dezvoltarea unităţii şcolare şi creşterea calităţii procesului de educaţie şi formare profesională;
- c) asigurarea, în cadrul finanţării complementare şi suplimentare din bugetul local, a sumelor necesare pentru cheltuielile de investiţii, reparaţii capitale, consolidări şi alte categorii de cheltuieli necesare, care nu sunt acoperite din sumele alocate din bugetul de stat;
- d) asigurarea cofinanţării necesare pentru proiectele implementate de unitatea de învăţământ, convenite în prealabil cu aceasta, în cadrul unor programe finanţate din fonduri europene sau alte surse de finanţare;
- e) sprijinirea demersurilor inițiate de unitatea de învăţământ şi operatorii economici parteneri în cadrul acţiunilor de informare şi promovare a ofertei de formare profesională;
- f) asigurarea reprezentării unităţii administrativ-teritoriale în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ
Aida POPA