Echipa de propaganda din jurul primarului Mihai Chirica, cea mai costisitoare din tara, pregateste un nou pot pentru baietii de casa. Unul dintre cele doua caiete de sarcini masluite frumos pentru incadrarea in “conditiile de eligibilitate” a unor oameni din anturajul edilului, se refera la achizitia de servicii de productie grafica si comunicare online pentru municipiul Iasi. Practic, ofertantul va trebui sa faca dovada faptului ca poate sustine canalele de comunicare online prin intermediul carora, Mihai Chirica sa beneficieze de o imagine nealterata, romantata si in totala contradictie cu realitatile Iasului.
“In acest moment, in municipiul Iasi se deruleaza mai multe proiecte destinate reabilitarii infrastructurii. Nevoia de comunicare directa fata de iesenii care sunt afectati in mod direct devine obligatorie. Este imperios necesar ca toti iesenii sa beneficieze de informartii privind stadiul lucrarilor, iar solutia este comunicarea permanenta prin intermediul website, Youtube, Facebook sau transmisie video”, se arata in motivarea din caietul de sarcini, atent pronuntata in favoarea interesului public.
Practic, pentru suma de 120.000 de lei pe an, firma care va castiga acest contract, va trebui sa administreze pagina de facebook, sa preia streaming-ul video si sa-l difuzeze pe pagina atunci cand sunt evenimente transmise in direct, sa modereze comentariile, sa realizeze materiale grafice sau video de promovare a primarului.
In conditiile de participare care se regasesc in caietul de sarcini intocmit de Sebastian Buraga, sef al Serviciului Dezvoltarea Capacitatii Administrative, si Dan Postolea, sef al Biroului de Comunicare din Primaria Iasi, se precizeaza faptul ca ofertantii trebuie sa fi avut cel putin o campanie social-media derulata cu o primarie, sa aiba atestat in domeniul social-media si sa fi avut unul sau mai multe contracte cu valori de minim 65.000 lei, conditii ce sunt indeplinite cu varf si indesat de Iulian Micu, fost consultant politic al lui Chirica, abonat la bugetul local de aproape 10 ani. Pentru administrarea paginii de facebook a primariei, Micu a incasat anual de la bugetul local contracte care au sarit fiecare de 60.000 de lei. Mai mult, in cursul anului trecut, Micu, prin firma Strategis Team, a primit, printr-un alt contract, 80.000 de lei pentru asigurarea imaginii Festivalului Internaţional al Educaţiei.
Tot in cursul acestei zile, pana la ora 12.00, se vor mai putea depune oferte pentru furnizarea de servicii de transmisiuni in direct (streaming video), productie video si realizarea de filme de informare pentru municipiul Iasi. Pentru filmarea sedintelor ordinare si extraordinare de Consiliu Local, a conferintelor lui Chirica sau a altor evenimente organizate de Primaria Iasi, valoarea contractului se ridica la 130.000 lei pe an. Si in acest caz, prin conditiile de participare bifate in caietul de sarcini, Buraga si Postolea favorizeaza un alt colaborator al lui Chirica, in persoana lui Marius Tinta, cel care, de cativa ani incoace, incheie contracte cu Chirica prin firma Target Media.
Radu SEICARU