Cacealmaua lui Chirica pentru a atrage noi clienti la Veolia si Compania de Transport Public

0
91

Problemele care se regasesc in sistemul centralizat de termoficare si in transportul public de calatori se vor rasfrange, si in acest an, asupra populatiei Iasului. Un prim semnal al crizei administrative, de solutii eficiente pentru rentabilizarea acestor doua segmente, precum si a colapsului Veolia si CTP, este campania demarata azi de Mihai Chirica. Ghidandu-se dupa faptul ca iesenii sunt prea saraci pentru a-si cumpara lucruri ieftine, prin intermediul acestei campanii de strangere de semnaturi privind introducerea unor masuri de fiscalizare suplimentara la achizitia de autovehicule poluante, Chirica incearca sa-i atraga pe ieseni intr-un joc al celui mai curat mediu posibil, sustinand ca:

  • Poluarea este una dintre principalele cauze ale mortalității și morbidității la nivel local, național și internațional.
  • Economia Iașului se bazează pe servicii, industrii „curate” (IT și dezvoltare tehnologică) și comerț, deci nu este o sursă majoră de poluare.
  • Principalele surse de poluare din municipiul Iași sunt autovehiculele vechi (de transport marfă și personale) și centralele de apartament.
  • Scoaterea taxei de poluare („timbrul de mediu”) a făcut ca parcul auto al judeţului Iaşi să fie împânzit de mașini second hand. Peste 85% dintre mașinile înmatriculate în acest an sunt second hand. De la începutul anului şi până în prezent, la Serviciul de Înmatriculări din Iaşi s-au înregistrat peste 10.500 de autoturisme. Dintre acestea, doar 300 de mașini sunt de producție românească (Dacia și unele modele Ford), iar în jur de 800 sunt noi de producție străină. Peste 9.000 de autoturisme sunt vechi din import, cele mai multe înmatriculându-se în luna februarie, peste 1.800.

Am facut investiții masive în termoficarea centralizată, Iașul fiind primul oraș din România care a implementat cu succes un proiect care reduce emisiile de oxizi de sulf, oxizii de azot și de mercur. Suntem primul oraș din România cu un nivel de poluare sub limitele impuse de reglementările de mediu în vigoare și de cele referitoare la metalele grele. Am modernizat transportul public prin achiziționarea a 100 de autobuze noi Euro 6, cu cel mai mic nivel de poluare existent pe piață. Am reglementat activitatea de construcții, pentru reducerea impactului asupra mediului, am modernizat și extins spațiile verzi din oraș si am facut demersuri repetate și insistente pentru construirea șoselei de centură a Iașului”, sustine Chirica in campania sa.

O astfel de actiune poate avea un efect benefic pe termen lung si poate fi adoptata si la nivel national, dar pe termen scurt, nu este decat o masura populista si disperata de a zugravi in mentalul colectiv o necesitate, si anume aceea de a pastra un mediu curat prin folosirea transportului public si a caldurii in sistem centralizat, in detrimentul unor bunuri si servicii calculate dupa buzunarele fiecaruia. Ca de fiecare data, autoritatea someaza si ameninta, fara sa dea nimic in schimb.

Marius GAVRILESCU

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here