Poarta aeriană de intrare în Iași urla după o banala deratizare. Noaptea, peronul de acces în terminalul 3 este plin de gândaci. Aceasta este prima imagine cu care sunt întâmpinați pasagerii care debarca la Iasi. Acest aspect este cu atât mai degradant cu cât mare parte dintre pasagerii care sunt din alte localitati sunt nevoiti să stea captivi în acest aeroport plin de gandaci, deoarece nu au nicio legătură cu orașul, incepand cu ora 19.30, și nici vreo legătură feroviară cu alte judete, precum Suceava sau Bacăul. Toate liniile se dezmorțesc de abia la orele dimineții
Daca nu ar fi bașii care se aud de la cluburile de pe malurile Ciricului, precum ce cei de la decapotabilele petrecaretilor care mai se aerisesc din când în când pe lângă Aeroport, in speranța unui agatament strain, poți spune că te afli in zona cargo a unui aeroport. La cele 9 curse externe care au disparut peste noapte de pe Aeroportul Iasi, dar si la retragerea Tarom din operarea unor zboruri interne de pe Aeroportul Iasi, sa nu mire pe nimeni ca in viitorul apropiat, una dintre destinatiile pistei sa fie cea de gazduire de drifturi pentru petrecaretii care vor sa dezmorteasca dupa niste shoturi prin cluburile din zona.
Nici investitii, nici respect
În cei aproape 4 ani de administratie PSD a Aeroportului Iasi, nu s-a făcut nicio investiție majoră în infrastructură, iar operatorii aerieni au început deja să se orienteze spre aeroporturile vecine. La Bacău se lucrează în această perioadă la modernizarea pistei de decolare-aterizare, investiție de 35 de milioane de euro, fonduri nerambursabile, iar la Iași nu e gata o banală extindere de platformă. In conditiile in care vidanjori politici nu sunt in stare sa se impuna printr-un minim respect fata de putinii pasageri pe care ii mai are acest aeroport, prin efectuarea unei necesare si banale dezinsectii sau prin constientizarea personalului ca trebuie sa fie un exemplu prin purtarea mastii, nu trebuie sa ne mai mire ca nu exista un management performant si pe partea de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare.
Marius GAVRILESCU