Anchete

Accident de comunicare la CFR! Ada Meseșan, purtătoarea de cuvânt a falimentarei CFR Călători, a tras comunicarea pe linie moartă

By Redacția

June 16, 2024

După ce ani de zile și-a făcut de cap cum a vrut în presă, Ada Meseșan a ajuns la capătul liniei profesionale, devenind purtătoarea de cuvânt a CFR Călători,  Fostă pe cai mari în perioada când Traian Băsescu făcea legea în țara asta, primind sinecuri dintre cele mai consistente, printre care și o funcție de membru în Consiliul de Administrație al Televiziunii Române, Meseșan a eșuat între liniile unei companii falimentare, de unde nu face nici un efort pentru a-și îndeplini fișa postului de purtător de cuvânt.

Ce înseamnă CFR Călători? O companie care pe anul 2024 are pierderi estimate cu 464% mai mari decât cele raportate la finalul anului trecut, asta însemnând peste 1 miliard de lei gaură în buget.

În aceste condiții, opacitatea și dezinteresul sictirit al Anei Meseșan de a comunica cu presa îmbracă haina soioasă a tupeului specific funcționarilor plătiți din bani publici, dar cărora puțin le pasă de acest lucru. Dar cum să găsești solicitudine la un personaj care a fost mereu proptit politic în cele mai înalte funcții de comunicare?

Sinecurile unei ceferiste de lux

În 2010, fostă șefă a Biroului de presă al PDL, condus la acea vreme de Emil Boc, Ada Meseșan visa la mult mai mult. În acel an i s-a promis ditamai președinția TVR, numai că un deputat chiar din PDL a făcut dezvăluirea că Ada Meseșan, prin firma ei, instituise o taxă de 1.000 de euro pentru fiecare apariție la televizor. „Ada Meseşan îmi trimisese contractul. Ulterior am găsit o firmă de imagine care să mă consilieze, nu am mai fost la televizor pentru că nu am mai fost acreditat de firma doamnei Meseșan“, declara atunci deputatul PDL Mihail Boldea. Loială partidului , Meseșan a reușit totuși să obțină calitatea de membru al CA al TVR, unde s-a remarcat prin numeroase intrigi și acțiuni părtinitoare în favoarea diverșilor preferați ai regimului Băsescu.

Însă vremurile zburdalnice în câmpul tactic al presei au trecut, Meseșan prinzând un post călduț și, fără îndoială frustrant în raport cu timpurile în care era vedetă plătită cu bani grei de la bugetul statului. Oricât de falimentară ar fi CFR Călători, iată că își permite să acorde un salariu substanțial unei responsabile cu comunicarea a căreia stea a apus demult.

Dar asta nu e problema noastră, a ziariștilor care înțelegem să fim respectați și informați prompt despre orice problemă apare la nivelul infrastructurii de transport călători pe calea ferată.

Atâta timp cât glasul roților de tren nu se mai aude în telefonul Adei Meseșan, cineva trebuie să schimbe macazul în privința ei și să-i ofere șansa unei retrageri la depou.

Pierderi de 1,5 miliarde lei in societatea supta de o armata de impostori cu proptele politice

Compania CFR SA a înregistrat o pierdere importantă anul trecut, în condițiile în care acum doi ani a obținut un anumit profit.P otrivit datelor prezentate de către Ministerul de Finanțe valabile pe 2023, compania a înregistrat o pierdere brută de 585,5 milioane de lei la o cifră netă de afaceri de 1,14 miliarde de lei. Numărul de angajați al companiei a fost de 24.639, iar datoriile au fost de 1,86 miliarde de lei.

Și anul trecut CFR SA a înregistrat pierderi, însă mult mai mici, de „doar” 94,62 milioane de lei. În urmă cu doi ani, în schimb, gestionarul infrastructurii feroviare a înregistrat un profit mic de 11,68 milioane de lei, în condițiile unei cifre de afaceri mai mici de un miliard de lei, mai exact 999 de milioane de lei.

Rezultatele vin să confirme imaginea unei căi ferate în pierdere, cu oameni incompetenti pe fiecare palier, pentru care conteaza doar bugetul de functionare- respectiv incasarea de salarii, nu si cel de dezvoltare. In cursul anului trecut, cele patru societăți feroviare au pierdut împreună 1,5 miliarde de lei.

Paul  LOVIN