Statisticile arată că 8,5 trilioane de mesaje SMS sunt trimise, în medie, în fiecare an la nivel global. Zilnic, se trimit de 22 de ori mai multe SMS-uri decât tweet-uri și de 14 ori mai multe decât mesaje pe Facebook.
Având toate aceste statistici, nu este de mirare că echipele de marketing găsesc publicitatea prin SMS ca o armă puternică pentru a duce campaniile către succes. În multe industrii, SMS marketing-ul este principală metodă de marketing direct.
În urma mai multor studii de piață pe care le-a desfășurat de-a lungul timpului, specialistul în SMS Marketing, Cosmin Campian de la www.smsadvert.ro, ne oferă câteva sfaturi extrem de utile pentru a desfășura o campanie eficientă:
Simplu și Scurt
“Regula Simplu și Scurt ar putea fi cea mai importantă dintre toate și te poate conduce la rezultate uimitoare. Majoritatea companiilor de telefonie mobilă limitează mesajele la 160 de caractere, este foarte important ca mesajul tău să se încadreze în această limită sau cel puțin prima parte a mesajului să transmită esența campaniei tale. Un mesaj de exemplu ar fi: La următoarea comandă aveți reducere 40%. Oferta expiră în două zile. Intră pe smsadvert.ro. Acest mesaj poate face minuni deoarece este drept la țintă, conține instrucțiuni simple și te anunță că oferta expiră curând, ceea ce îndreaptă clientul către o acțiune imediată. Este important întototodată ca într-o campanie de SMS marketing să incluzi o ofertă de care să fii sigur că ar putea fi pe placul celor mai mulți destinatari”, explică specialistul de la www.smsadvert.ro.
Alege momentul potrivit
“Întodeauna campaniile care au un termen limită de expirare, preferabil ca acesta să fie de maxim 2-3 zile, beneficiază de un succes mai mare decât cele care conțin oferte pe perioade nelimitate. De asemenea, s-a dovedit în timp ca fiind mai eficiente campaniile desfășurate în jurul orei 10 dimineață. Campaniile desfășurate în weekend au un impact mai mic de regulă. Aceste reguli se aplică în majoritatea campaniilor de SMS marketing, dar nu se aplică în toate cazurile. Testează ore și zile diferite, apoi evaluează rezultatele pentru a te asigura că desfășori campaniile tale la momentul potrivit”, explică specialistul de la www.smsadvert.ro.
Segmentarea clienților
“Foarte multă lume, dintre cei care s-au abonat deja la notificări, se plânge de mesajele de marketing pe care le primesc și le consideră adesea nefolositoare. Încearcă să trimiți întodeauna mesaje utile pentru clienții tăi, mesajele trebuie să fie personalizate în funcție de nevoile lor. Creează liste diferite de contacte în funcție de vârstă, interese, acțiuni înregistrate în site-ul sau aplicația ta. Având în vedere că majoritatea persoanelor folosesc deja un smartphone, asigură-te că măsori impactul campaniilor și astfel te apropii de nevoile fiecărui client”, declară Cosmin Campian de la www.smsadvert.ro.
Scurtează link-urile
“Link-urile din campaniile tale pot fi foarte lungi și nu se încadrează în cele 160 de caractere disponibile într-un mesaj. Folosește servicii precum Goo.gl sau Bit.ly pentru a scurta link-urile. Un alt avantaj pe care ți-l oferă link-urile scurte este acela de a monitoriza mai ușor click-urile din mesajele SMS trimise de ține, astfel vei putea vedea care este impactul campaniei tale de SMS marketing”, conchide specialistul în marketing de la www.smsadvert.ro.
Aida POPA